«یکی از ما دروغ می‌گوید» اثر کارن ام. مک منس
«یکی از ما دروغ می‌گوید» اثر کارن ام. مک منس
منتشر شده در ۱۴۰۰/۴/۳۱

«یکی از ما دروغ می‌گوید» نام اثر جنایی و معمایی کارن ام. مک منس است که از  پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک ‌تایمز در سال ۲۰۱۷ است. داستانی جنایی که با قتل یک دانش‌آموز شروع می‌شود و هرچه جلوتر می‌رود مرموزتر می‌شود. شخصیت‌ها پیچیدگی بیشتری پیدا می‌کنند و سوال‌های بیشتری برای مخاطب ایجاد می‌شود. 
«یکی از ما دروغ می‌گوید» را فائزه ابراهیمی ترجمه کرده و به همت نشر کتاب کوله پشتی چاپ و منتشر شده است. شما می‌توانید این اثر را از ویترین آنلاین نبض هنر تهیه کنید. 
«یکی از ما دروغ می‌گوید» با قتل سایمون، پسری بااستعداد و گوشه‌گیر آغاز می‌شود. پلیس در جستجوی یافتن قاتل،‌ به چهار نفر از دانش‌آموزان مدرسه سایمون مشکوک می‌شود و شروع به بازجویی می‌کند. این افراد رازهایی داشتند که سایمون از آن‌ها اطلاع داشته و حدس پلیس این است که افراد برای جلوگیری از بر ملا شدن اسرارشان سایمون را از بین برده‌اند. اما بازجویی‌ها نتیجه مطلوبی ندارد و رفته رفته سوال‌ و ظن‌های بیشتری وارد ماجرا می‌شود. 
داستان «یکی از ما دروغ می‌گوید» تلاشی برای یافتن راز این قتل است. بخشی از این رمان پر پیچ و خم و هیجان‌انگیز را باهم می‌خوانیم:

قبل از اینکه خبرنگارها بیایند، چیزهایی شنیده بودم. سه ون جلوی مدرسه پارک شده و دوربین‌هایشان را آماده کرده‌اند و منتظر زنگ آخر هستند. از لحاظ قانونی اجازه ورود به محیط مدرسه را ندارند اما تا جایی که می‌توانستند، نزدیک شده‌اند. دبیرستان عاشق این موقعیت است.
ساعت آخر چد مرا پیدا می‌کند و می‌گوید که دانش آموزان صف کشیده‌اند تا با آن‌ها مصاحبه شود. «اونا درمورد تو سوال می‌پرسن، فکر کنم دوست داشته باشی که در پشتی بری. اجازه ندارن بیان به پارکینگ، پس می‌تونی با موتورت از لای درخت‌ها در بری.»
به راهرو می‌روم و به دنبال برانوین می‌گردم. معمولا در مدرسه زیاد با هم حرف نمی‌زنیم تا این را با صدای وکیلش می‌گوید: از افزایش احتمال درست بودن تئوری‌های پلیس جلوگیری کنیم.
شک ندارم که دارد سکته می‌کند. او را در کنار قفسه‌ای به همراه میو و یکی از دوست‌هایش پیدا می‌کنم. نزدیک است بالا بیاورد؛ وقتی من را می‌بیند، دستش را تکان می‌دهد و حتی وانمود نمی‌کند که من را نمی‌شناسد. می‌پرسد: «شنیده‌ای که چه اتفاقی افتاده؟» سرم را به نشانه‌ی تایید تکان می‌دهم.

لینک خرید کتاب: یکی از ما دروغ می‌گوید

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین