«یک دقیقه‌ها» اثر احمد نصراللهی
«یک دقیقه‌ها» اثر احمد نصراللهی
منتشر شده در ۱۴۰۰/۲/۶

احمد نصراللهی هنرمند تاثیرگذار معاصر، اهل شهر بابل است که هنر اصلی او نقاشی است و تا کنون در نمایشگاه‌های بسیاری در شهرهای مختلف ایران و همچنین در چین، ایتالیا، انگلستان، سوئیس و غیره شرکت کرده است. او با نگاه شرقی خود نقاش سطح است و بیش از همه از آثار از شاگال و پل‌کله تاثیر گرفته است. رنگ آبی فیروزه‌ای که نماد هنر اصیل ایرانی است در بیشتر آثار او به چشم می‌خورد و رگه‌های اکسپرسیونیستی را نیز در برخی از آثار او می‌توان دید. 

اما او در زمینه نویسندگی نیز هنر و مهارت خاصی دارد که این هنر را می‌توان در یادداشت‌های شخصی او به وضوح دید. خوشبختانه اخیرا یادداشت‌های کوتاه احمد نصراللهی به کوشش لیدا نصراللهی گردآوری، گزینش و تدوین شده و علیرضا قره‌خانلو آن‌ها را به انگلیسی ترجمه کرده است. این اثر ارزشمند را که «یک دقیقه‌ها» نام دارد، نشر چشمه چاپ و منتشر کرده و هم‌اکنون از ویترین آنلاین نبض هنر قابل خریداری است. 

گردآورنده در مقدمه‌ی این کتاب نوشته است: «قطعاتی که در کتاب حاضر تقدیم خوانندگان می‌شود، از میان دست‌نوشته‌های پراکنده‌‌‌ی احمد نصراللهی، نقاش معاصر، انتخاب شده‌اند. یادداشت‌هایی که هنرمند بدون نظم خاصی، متناسب با فضای ذهنی‌اش، در میان سررسیدها، کاغذهای کوچک و بزرگ، گوشه‌وکنار کتاب‌ها و... نوشته است. نگاهی به این نوشته‌ها می‌تواند روشن‌کننده‌ی زوایایی از فضای ذهنی هنرمند باشد که کم‌تر به آن پرداخته شده است. این کتاب در نظر داشته، با توجه به اهمیت آشنایی مخاطبان با این بخش نامکشوف از فضای خلاقه‌ی هنرمند و نقش مؤثر این آشنایی در جهت درک پیوستگی عواطف، احساسات و افکار هنرمند در فرایند خلق اثر، این یادداشت‌ها را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهد.»

این کتاب 220 صفحه دارد و بخشی از فضای ذهنی هنرمند را برای خوانندگان به نمایش می‌گذارد.

لینک خرید کتاب: یک دقیقه‌ها

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین