پری‌دخت
پری‌دخت
منتشر شده در ۱۳۹۹/۴/۱۵

کتاب «پریدخت» روایتی عاشقانه و متفاوت از دلتنگی و انتظار است.  موضوعی که همواره منبع الهام شاعران و نویسندگان بسیاری بوده تا با آن آثاری بیاد‌ماندنی و ابدی خلق کنند؛ این بار نویسنده‌ی جوان «حامد عسکری» خلق یک اثر متفاوت دیگر را تمام‌و‌کمال به پایان رسانیده است.
داستان عشق و انتظار میان دختر و پسری در دوران مشروطه که دست روزگار آنها را در مسافتی بسیار دور از هم نشانده؛ دختر در طهران در کنار خانواده‌اش زندگی می‌کند و پسر برای تحصیل به پاریس رفته؛ و اکنون تمام آنچه که میان این دو اتفاق می‌افتد تا از دلتنگی آنها بکاهد، نامه‌هایی است که میان آنها رد‌و‌بدل می‌شود. 
جذابیت این نامه‌ها، ادبیات قاجاری آن‌هاست؛ نویسنده‌ی این اثر با ذهن خلاق خود، 40 نامه خلق کرده که در آنها ادبیاتی از جنس قاجار و مشروطه به چشم می‌خورد. ادبیاتی که سوای مضمون و محتوای عاشقانه، عشق به وطن و میهن‌پرستی نیز در آنها موج می‌زند. علت دیگر جذابیت و منحصربه‌فرد بودن این اثر، تضاد محتوایی آن با عصر امروز ماست. خواندن درباره عشقی که تماما در نامه فرصت ابراز دارد، در تضاد با عصر تکنولوژی و ارتباطاتی است که ما با آن زندگی می‌کنیم؛ و این هیجانی دوچندان به این اثر می‌افزاید. 
خواندن این اثر زیبا را به دوست‌داران ادبیات قاجاری و داستان های عاشقانه پیشنهاد می‌کنیم. 
این اثر توسط نشر «مهرستان» به چاپ رسیده و هم اکنون در ویترین آنلاین «نبض هنر» در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

بخشی از این نامه ها را می‌خوانیم:
تصدقت گردم! پریدخت جان! بعد از سلام. امروز سه روز است که در پاریس یا به قول خودشان «پغیس»، رحل اقامت افکنده‌ام و قرار است بعون‌الله و منته، همانگونه که ذکرش رفت، درس طبابت بخوانم. اقامتگاه‌مان عمارتی است در حوالی فاکولته طب که تمهیداتی به‌قاعده دارد و اسباب معاش در مقبول و مطبوع مهیاست. کتابخانه‌ای معظم و مفصل هم در جنب همین عمارت است که اوقات فراغت بال را در آن می‌گذارنم؛ اما مگر خاطر عاطرتان می‌گذارد. جامه‌دان را که باز می‌کنم، عطر وطن را انگار هنوز دارد. و آه از عطرها که با این غریب دورافتاده از وطن، چه‌ها نخواهد کرد…

 

لینک خرید کتاب: پریدخت

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین