«نفرتی که تو می‌کاری» اثر انجی توماس
«نفرتی که تو می‌کاری» اثر انجی توماس
منتشر شده در ۱۳۹۹/۹/۷

نژادپرستی و مسائل مربوط به آن همواره در زمره موضوعاتی بوده که در طول تاریخ توجه بسیاری به آن شده است. با وجود تلاش‌های فراوان برای تغییر ذهنیت نژادپرستانه در بین مردم دنیا، هنوز اثرات آن پابرجاست و عواقب آن در زندگی روزمره بسیاری از مردم دنیا به چشم می‌خورد... 
«نفرتی که تو می‌کاری» اثری بسیار ارزشمند در باب نژادپرستی است. «انجی توماس» نویسنده‌ی این اثر، در نخستین کتاب خود به موضوعی کرده که احساسات بسیاری از مردم دنیا را برانگیخته است. 
این کتاب توانست در سال 2017 با بیش از 50000 رأی، به‌عنوان کتاب برگزیده سایت گودریدز انتخاب شود. 
داستان روایت‌گر زندگی دختری سیاه‌پوست به نام استار است. این دختر 16 سال دارد و در اوایل سنین جوانی خود با مسئله نژادپرستی دست‌وپنجه نرم می‌کند و درگیر وقایعی می‌شود که در آن‌ها تقصیری ندارد و فقط می‌خواهد شجاع باشد. مشکل اصلی این دختر، دنیایی است که در آن متولد شده و به آن تعلق دارد، و دنیایی که دوست دارد در آن زندگی کند. وجه تمایز این دو دنیا، شجاعت است و شجاعت استار، اتفاقات عجیب‌وغریبی را برای او در محل و شهر زندگی‌اش رقم میزند...
مطالعه‌ی این داستان را به دوستداران رمان‌های خارجی پیشنهاد می‌کنیم. این داستان ادبیات و نگارشی بسیار روان و خوانا دارد که با ترجمه بسیار زیبای  «فاطمه شیر کول» در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
گفتنی است این اثر به همت نشر «شانی» به چاپ رسیده و هم‌اکنون از طریق ویترین آنلاین نبض هنر در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

باهم بخشی از این داستان را می‌خوانیم:

«مأمور به سمت ماشینش رفت.
پدر و مادرم من را جوری بار نیاورده‌اند که از پلیس‌ها بترسم، بلکه یادم داده‌اند که در برخورد با آن‌ها باهوش باشم. به من گفته بودند وقتی پلیس پشتش به تو است هوشمندانه نیست تکان بخوری.
خلیل این کار را انجام داد. به سمت درآمد.
هوشمندانه نیست حرکت ناگهانی انجام دهی.
خلیل این کار را کرد. در راننده را باز کرد.
«تو حالت خوبه، استار»...
بنگ!»

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین