«فهرست شیندلر»‌ اثر توماس کنیلی
«فهرست شیندلر»‌ اثر توماس کنیلی
منتشر شده در ۱۳۹۹/۶/۲۶

«فهرست شیندلر» اثری شاخص و منحصربه‌فرد از توماس کنیلی و برگرفته از داستانی واقعی، درباره شخصی به نام «اسکار هر شیندلر» است که در بحبوحه‌ی جنگ جهانی دوم زندگی می‌کرد و مهره‌ای از ارتش نازی بود. 
نام رمان از فهرستی گرفته شده که توسط این شخص نوشته می‌شد. نام هرکس در این فهرست بود، از مرگ نجات می‌یافت و زنده می‌ماند. این افراد، کسانی بودند که در کارخانه‌های شیندلر به عنوان نیروهای متخصص به کار گماشته می‌شدند.
او از این طریق توانست 1200 نفر را از قربانی شدن در جنگ توسط ارتش نازی نجات دهد. 
این اثر فاخر توانست در سال 1982 برنده‌ی جایزه معتبر و ارزشمند من بوکر شود. همچنین در سال 1993 در سینمای آمریکا مورد اقتباس قرار گرفت و توسط کارگردان مشهور «استیون اسپیلبرگ» فیلمی از آن ساخته شد که توانست به یکی از فیلم‌های مشهور و پرطرفدار جهان بدل شود. اهالی سینما به خوبی با این فیلم آشنایی دارند. چرا که توانست اسکار بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی را نیز از آن خود کند.
مطالعه این اثر را به دوستداران داستان‌های مربوط به جنگ جهانی و علاقه‌مندان به شناخت انسان‌های تاثیرگذار دنیا پیشنهاد می‌کنیم. 
گفتنی است این اثر  را محبوبه مهرآفرید ترجمه کرده و به همت نشر جمهوری وارد بازار شده است. هم‌اکنون نیز در ویترین آنلاین نبض هنر در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

باهم بریده‌ای از این داستان را می‌خوانیم:
کشتار شب چهارم دسامبر، اشترن را متقاعد کرد که اسکار شیندلر می تواند نجات بخش یهود شود. بنابر افسانه ی تلمود، عدالت در ملت ها وجود دارد. در هر نقطه ای از تاریخ جهان، مدت فرمانروایی عدالت، سی و شش سال است. اشترن به معنای واقعی کلمه به این ارقام عرفانی اعتقادی نداشت، اما افسانه به لحاظ روانشناختی برای او درست از آب درآمده است؛ گویی همه چیز برای ساختن بهشت شیندلر آماده بود، یک پناهگاه مقدس برای هم کیشان او. 

لینک خرید کتاب:‌ فهرست شیندلر

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین