«شکسپیر برای فیلمنامه‌نویسان» اثر جی. ام. آیونسن
«شکسپیر برای فیلمنامه‌نویسان» اثر جی. ام. آیونسن
منتشر شده در ۱۳۹۹/۹/۲۲

«ویلیام شکسپیر» شخصیت مهمی در تاریخ هنر جهان است که بسیاری او را بزرگ‌ترین نویسنده انگلیسی‌زبان لقب داده‌اند. شهرت او به علت اشعارش و همچنین نمایش‌نامه‌های منحصربه‌فرد اوست. تا آنجا که بسیاری از اهالی فن، او را «بزرگ‌ترین نمایش‌نامه‌نویس تاریخ» به شمار آورده‌اند. 
از مشهورترین نمایش‌نامه‌های او می‌توان به «اتللو»، «مکبث»، «هملت»، «هنری ششم» و... اشاره کرد که بیشتر نمایش‌نامه‌های او در سه دسته‌بندی تراژدی، کمدی و تاریخی جای می‌گیرند و قالب اصلی آنها متعلق به مکتب کلاسیسم است. همچنین اشعار او از شاهکارهای ادبیات انگلیس محسوب می‌شوند.
«جی. ام. ایونسن» نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس اهل انگلستان است که مشاوره در کمپانی مشهور Netflix یکی از کارهای حرفه‌ای اوست. او با کتابی ارزشمند و بسیار غنی، منبعی کامل را برای هنرمندان عرصه فیلم‌نامه و نمایش‌نامه خلق کرده است. 
ایونسن در کتاب «شکسپیر برای فیلم‌نامه‌نویسان» با بررسی نمایش‌نامه‌های شکسپیر، قواعدی را از دل این نمایش‌نامه‌ها بیرون کشیده تا آن‌ها را در قالبی مدون، در اختیار هنرمندان این عرصه قرار دهد. 
او در هر فصل این کتاب، به بررسی یکی از آن‌ها می‌پردازد و در انتهای هر یک، سه قاعده‌ی کلی در قصه‌گویی و خلق فیلم‌نامه آموزش می‌دهد. 
اگر علاقه‌مند به قصه‌گویی، فیلم‌نامه‌نویسی و نمایش‌نامه‌نویسی هستید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. نویسنده در این کتاب، راز و رمز چگونگی خلق شاهکارهای ادبی شکسپیر را بیان می‌کند.
گفتنی است این اثر به همت «فرشاد رضایی» ترجمه شده و توسط نشر ققنوس به چاپ رسیده است.
برای تهیه این کتاب می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

بخشی از این کتاب را باهم می‌خوانیم:

«بودن یا نبودن؟ مسئله این است.»
میلیون‌ها نفر در سراسر جهان جملاتی را که از هملتِ شکسپیر در بالا آمده می‌شناسند. این جملات بخشی از یکی از شگفت‌ترین شاهکارهای ادبیات انگلیسی‌اند؛ جملاتی که صدها سال است خیال ما را دربرگرفته‌اند و از زبان شخصیتی بیان می‌شوند که پیچیدگی‌های بغرنج روان‌شناختی‌اش همچنان ما را محسور می‌کند.
هرسال هزاران اجرا از نمایشنامه‌های شکسپیر در تمام دنیا به روی صحنه می‌روند. نبوغ و خلاقیت منحصربه‌فرد او مرزهای زبان، فرهنگ، زمان و مکان را درمی‌نوردند و عشق، خانواده، قدرت، و جنگ موضوعاتی‌اند که شکسپیر درباره‌شان حرف می‌زند. نمایشنامه‌های او اثرگذارند چون بکر، انسانی و به شدت انقضاگریزند.
هر نویسنده‌ای در جهان آرزو دارد شخصیتی همچون هملت خلق کند یا داستانی عاشقانه مانند رومئو و ژولیت بنویسد. ولی سوال اینجاست که شکسپیر چطور شخصیت‌هایی با چنین ژرفای روان‌شناختی خلق کرده است؟ چه چیز داستان‌های او را تا این حد عاشقانه، بامزه، دلخراش یا هولناک می‌کند؟ چرا آثار او از آزمون زمان سربلند بیرون آمده‌اند؟ خلاصه آنکه جادوی شکسپیر در چیست؟

لینک خرید کتاب: شکسپیر برای فیلمنامه‌نویسان

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین