«سرگذشت من» اثر چارلز اسپنسر چاپلین
«سرگذشت من» اثر چارلز اسپنسر چاپلین
منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۱/۲۱

در دنیای هنر و به‌خصوص سینما، کمتر شخصیتی را می‌توان یافت که شهرت و محبوبیتی به اندازه «چارلز اسپنسر چاپلین» داشته باشد. 
چارلز اسپنسر چاپلین معروف به «چارلی چاپلین» هنرمند و نویسنده و کارگردان نامدار انگلیسی است که در سال 1889 در لندن متولد شد. او از تاثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم سینمای جهان است و سه بار موفق به دریافت جایزه اسکار شد.
«سرگذشت من» اتوبیوگرافی چارلی چاپلین است. او در این کتاب به شرح زندگی خود از سنین کودکی و نوجوانی و جوانی آغاز کرده و چگونگی ورودش به دنیای سینما را به تفصیل بیان کرده است. او در این کتاب به شرح بازخوردهایی که از مخاطبان خود دریافت می‌کرده نیز پرداخته است.
او به‌واسطه‌ی زندگی سخت خود در دوران کودکی، نوجوانی و جوانی و همچنین شرایط جامعه‌ای که در آن می‌زیست، با خشم و خودخواهی و فریب‌کاری‌های بسیاری روبرو بود؛ و و توانست تمامی این ویژگی‌ها و رنج‌ها را به عنوان سرمشق و الگویی در زندگی هنری خود به کار ببندد و شرایط جاری جامعه خود را به چالش بکشد که طبعا این موضوع نیز بازخوردهای منفی و مثبت بسیاری را برای او رقم زد.
اگر علاقه‌مند به مطالعه‌ی زندگینامه‌ی این شخصیت برجسته هستید، این اثر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
گفتنی است این اثر به همت «جمشید نوایی» ترجمه شده و توسط نشر نی وارد بازار شده است. 
برای تهیه این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

بریده‌ای از این اثر را باهم می‌خوانیم:

«مادرم اتاقی در یکی از پس کوچه‌های پشت «کنینگتون پارک» گرفت و تا چندی توانست زندگی ما را اداره کند. اما مدت زیادی طول نکشید که باز ناگزیر شدیم به اردوی کار باز گردیم. علت آن بود که مادرم هر چه دوندگی کرد باز نتوانست شغلی به دست آورد و پدرم نیز به تدریج موقعیت خود را در تئاتر از دست می‌داد.
به طور خلاصه زندگی ما به این صورت در آمده بود که از یک پس کوچه به پس کوچه دیگر منتقل میشدیم و مانند توپ بازی مرتب این طرف و آن طرف می‌افتادیم و باز خود را در نوانخانه و اردوی کار می‌یافتیم.بسته به محلی که زندگی می‌کردیم هربار نوانخانه ما نیز فرق می‌کرد.
از نوانخانه دوباره ما را به مدرسه «نوروود» فرستادند که محیط آن حتی از «هانول» ملال‌آورتر بود. برگ‌های درختان آن تیره‌تر و خود درخت‌ها بلندتر بود. شاید حومه آن منظره‌های با شکوه‌تر داشت، اما آن محیط کاملاً عاری از نشاط و بی‌روح به نظر می‌رسید.»

لینک خرید کتاب: سرگذشت من

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین