«درک و دریافت موسیقی» اثر راجر کیمی ین
«درک و دریافت موسیقی» اثر راجر کیمی ین
منتشر شده در ۱۳۹۹/۵/۸

داشتن تبحر و سواد در هنر موسیقی، صرفا در نواختن یک ساز و یا داشتن مهارت آوازخواندن خلاصه نمی‌شود! هر شخصی که دستی در این هنر دارد، با هر سطحی، نیازمند در دست داشتن منبعی برای شناخت عمیق و صحیح سبک‌ها، روش‌ها و تاریخ موسیقی است. متاسفانه در میان بسیاری از هنرمندان این عرصه، این مهم مورد توجه قرار نگرفته و جدی پنداشته نمی‌شود. 
کتاب «درک و دریافت موسیقی» نوشته‌ی «راجر کیمی ین»را به‌جرات می‌توان یکی از کامل‌ترین منابع در زمینه شناخت موسیقی دانست. چرا که از زمان نخستین انتشار در سال 1976 توانسته ثابت کند که می‌تواند معتبرترین منبع برای هنرآموزان، دانشجویان و پژوهشگران این عرصه باشد. 
کتاب شامل 11 بخش بوده و در ابتدای مسیر خود به پایه‌ترین و بنیادی‌ترین مباحث یعنی مبانی و تئوری موسیقی پرداخته است؛ پس از آن موضوعاتی همچون تاریخ موسیقی و موسیقی رایج در دوره‌های مختلف تاریخ از قبیل قرون وسطا، رنسانس، باروک، کلاسیک، رمانیک، سده بیستم و... پرداخته است. این مباحث آنجا کامل‌تر و غنی‌تر می‌شوند که نویسنده در پایان هر بخش، نمونه‌هایی موجود از هنرمندان و موسیقی‌دانان برتر دنیا آورده تا خواننده بتواند هرچه بیشتر با مبحث ذکر شده ارتباط برقرار نماید.
این اثر به همت نشر «چشمه» منتشر شده و هم اکنون در ویترین آنلاین «نبض هنر» در دسترس علاقه‌مندان این حرفه قرار دارد. 

با هم بخشی از پیشگفتار کتاب را مرور می‌کنیم:

«دلیل نگارش کتابی دیگر برای درک موسیقی چیست؟ تجربه‌ای سی‌ساله در دوره‌های درک موسیقی و تماس با دانشجویان، ضرورت تدارک کتابی دقیق، واضح و جذاب را که متناسب با پسند و معلومات دانشجویان باشد به من نمایانده است. مقصود من نگارش کتابی است که برای مطالعه شخصی و نیز در کلاس درس مفید واقع شود. این کتاب رهیافتی برای شنیدن موسیقی همراه با درک و حس و درآمدی بر مبانی، فرم‌ها و دوره‌های سبک‌شناسانه‌ی موسیقی را فراهم می‌آورد...»

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین