«دروغ‌های مسلح» اثر دنیل جی. لویتین
«دروغ‌های مسلح» اثر دنیل جی. لویتین
منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۱/۱۸

در دنیای پرهرج‌و‌مرج امروز، پیشرفت تکنولوژی و رسانه همان‌قدر که باعث آسایش و آسانی ارتباط برای انسان‌ها شده، بستری نیز برای شایعه‌سازی و سرایت دروغ‌ها و اخبار زرد را نیز فراهم کرده است. اخبار و اطلاعاتی که شاید علی‌رغم اشتباه بودن و موثق نبودن‌شان بتوانند درگیری‌ها و دغدغه‌های ذهنی بسیاری را برای انسانِ امروزی ایجاد کنند.
اما آن‌چه که در این بین می‌تواند تفاوت بسیاری میان انسان‌ها و برداشت آن‌ها از رسانه به‌وجود آورد، نحوه‌ی اندیشیدن و استدلال صحیح موضوعات مختلف است. اگر می‌خواهیم تحت تاثیر هر اطلاعاتی قرار نگیریم و زندگی خود را با شنیدن آن‌ها تحت‌الشعاع قرار ندهیم، نیازمند آن هستیم که شفاف بیاندیشیم و خردمندانه فکر کنیم.
هدف از نگارش کتاب «دروغ‌های مسلح» همین است تا به ما بیاموزد تا اتفاقات مختلف جهان را چگونه ارزیابی کنیم و درباره آن‌ها فکر کنیم. 
«دنیل جی. لویتین» در این کتاب با سه مبحث «ارزیابی اعداد»، «ارزیابی لغات» و «ارزیابی جهان» شیوه‌ی صحیح استدلال و سبک‌و‌سنگین کردن وقایع را به ما می‌آموزد. او به ما یاد می‌دهد که چگونه با روشی درست «سخت‌گیر» باشیم و سخت‌تر اعتماد کنیم؛ به‌خصوص به رسانه‌ها که امروزه ما را در برابر بمباران اطلاعاتی و خبری قرار می‌دهند...
نکته مثبت و سودمند این کتاب، آموختن مباحث به مدد مثال‌های واقعی است. نویسنده در این کتاب با آوردن مثال‌های واقعی و قابل درک، فهم مباحث را برای خواننده آسان‌تر نموده است.
اگر تمایل دارید تا در برابر رسانه‌ها عمیق‌تر بیاندیشید و کمتر در معرض دروغ قرار بگیرید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
گفتنی است این کتاب با ترجمه بسیار روان «ابراهیم رهنما» و به همت نشر کوله پشتی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
برای دسترسی آسان‌تر به این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

بخشی از این کتاب را تقدیم‌تان می‌کنیم:
«اگر شما می‌خواهید به وسیله‌ی آمارها دروغ بگویید و قصدتان را پنهان کنید، میانگین متوسط قد افراد را در کنار زمین بسکتبال به دست آورید. در مورد درآمدها می‌توانید به وسیله‌ی نمونه برداری نزدیک دفاتر بیکاری نظرسنجی کنید و اگر می‌خواهید از مبتلایان به سرطان ریه در ایالتی نمونه برداری کنید، فقط از کسانی که در کنار کارخانه‌های ذوب آهن زندگی می‌کنند، نمونه‌گیری کنید. مطمئن باشید اگر شیوه‌ی گردآوری نمونه‌هایتان را فاش نکنید، هرگز کسی آن را نخواهد فهمید.»

لینک خرید کتاب: دروغ‌های مسلح

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین