«دره من چه سبز بود» اثر لولین لوید
«دره من چه سبز بود» اثر لولین لوید
منتشر شده در ۱۳۹۹/۶/۱۸

«لولین لوید» نویسنده و رمان‌نویس مشهور اهل انگلستان بود که توانست از سوی انجمن کتاب‌فروشان آمریکا جایزه ادبی بهترین رمان سال 1940 را دریافت نماید.
کتاب «دره من چه سبز بود» داستانی جذاب و تاثیرگذار دارد و روایت‌گر زندگی خانواده‌ای است که در دره‌ای سبز و در آرامش می‌کنند. محل زندگی آنها در نزدیکی یک معدن زغال سنگ است و پدر این خانواده در آن معدن مشغول به کار می‌شود. اما در همین حین یکی از پسرهای خانواده به دختری دل می‌بازد و زندگی او دچار تغییراتی می‌شود؛ زندگی دیگر مانند قبل برای او آرامش ندارد و پس از بروز سو تفاهمی میان این دختر و پسر، ارتباط میان آنها تمام می‌شود؛ در پایان پس از مرگ پدر این خانواده در معدن زغال سنگ، نگاه این پسر به زندگی محتحول شده و شروع به یادآوری دوستان و اطرافیان از دست رفته‌اش می‌کند...
داستان این کتاب در سال 1941 و به کارگردانی جان فورد مورد اقتباس قرار گرفت و توانست 10 جایزه اسکار را به خود اختصاص دهد.
گفتنی است این اثر به همت انتشارات امیرکبیر به چاپ رسیده و هم‌اکنون در ویترین آنلاین نبض هنر در دسترس علاقه‌مندان رمان‌های خارجی قرار دارد.
در پشت جلد این اثر آمده است: 
«اگر در زندگی از دیدن و بوییدن گلی، از مهر بی‌شائبه‌ی پدر، مادر، دوستان، برادران و خواهران، از عشق‌های پاک نوجوانی، از عشق به سرزمین و زبان مادری، امیدها و آرزوهایی که داشتید، خاطراتی در کنه ضمیر دارید، همه را در «دره‌ی من چه سبز بود» باز می‌یابید. این کتاب آیینه‌ی تمام‌نمای خاطرات مشترک تمام انسان‌ها است، ماجراهایی که در زندگی هر انسانی ممکن است پیش آید...»

لینک خرید کتاب: دره من چه سبز بود

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین