«دختر پرتقالی» اثر یوستین گردر
«دختر پرتقالی» اثر یوستین گردر
منتشر شده در ۱۴۰۰/۲/۱۱

«دختر پرتقالی» اثر یوستین گردر،‌ رمانی است که در اصل برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است. با این حال این رمان در عین سادگی، آنقدر فلسفی است و خواننده را با خود به چالش‌های عمیقی درباره جهان و پیچیدگی‌های آن می‌برد که این روزها بخش قابل توجهی از خوانندگان این کتاب، بزرگسالان هستند. 
«دختر پرتقالی» کتابی رازآلود است درباره رابطه‌ی پسر با پدری که او را سال‌ها پیش از دست داده و اکنون از طریق نامه‌های به جا مانده از او، سعی می‌کند پدر خود را بشناسد. این کتاب را نازنین عرب ترجمه کرده و نشر نگاه چاپ و منتشر کرده است. شما می‌توانید این کتاب را از ویترین آنلاین نبض هنر تهیه کنید.
جرج پسر پانزده ساله‌ای است که یازده سال پیش پدر خود را که دچار یک بیماری صعب العلاج شده بود از دست داد. او متوجه می‌شود که پدرش اصرار داشته فرزندش شناخت کافی از او داشته باشد و اینبزرگترین دغدغه او در زمان حیات بوده است. به همین دلیل است که جرج اکنون مشغول خواندن نامه‌های طولانی پدرش است که مادربزرگ آن‌ها را در اختیار جرج گذاشته است. اما روایت آشنایی پدر با دختر پرتقالی کمی مرموز است و این دختر تا انتهای نامه‌ها ناشناس باقی می‌ماند....

بخشی از این رمان را با هم می‌خوانیم:

«عکسی از پدرم دارم که در آن روی تخت بیمارستان دراز کشیده و صورتش خیلی لاغر شده‌ است. من روی زانوهایش نشسته‌ام ولی او با دست‌هایش مرا نگه داشته تا روی او نیفتم. او در عکس سعی می‌کند به من لبخند بزند. عکس متعلق به چند هفته پیش از آن است که بمیرد. من باید ترجیح بدهم ای کاش این عکس را ندیده بودم ولی اولین باری که آن را دیدم نتوانستم از بین ببرمش. حتی نمی‌توانم یک‌بار دیگر به آن عکس نگاه کنم.»

لینک خرید کتاب: دختر پرتقالی

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین