«خودت باش دختر» اثر ریچل هالیس
«خودت باش دختر» اثر ریچل هالیس
منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۱/۲۴

تاکنون کتاب‌های بسیاری در حیطه موفقیت و خودشناسی و انرژی مثبت به چاپ رسیده‌اند؛ کتاب‌هایی که شاید بعضا ما را با صفحاتی مملو از شعارهای تکراری روبرو کنند. اما این بار صحبت از کتابی متفاوت است؛ چرا که از زندگی‌ای متفاوت و با طرز تفکری خاص سرچشمه گرفته است. 
«ریچل هالیس» نویسنده‌ی آمریکایی به الهه‌ی خودباوری و رستگاری زنان شناخته می‌شود. او مدیر عامل و بنیان‌گذار نهادی خصوصی در آمریکا است که در حوزه حقوق زنان فعالیت می‌کند. 
هالیس با انتشار کتاب‌های «خودت باش دختر»، «شرمنده نباش دختر» و «خودت را به فنا نده» توانست شهرت و محبوبیت بسیاری را در سرتاسر دنیا برای خود کسب کند. 
او دغدغه‌های مثبت و رشددهنده‌ی بسیاری برای زنان دارد. هالیس زنان و دختران را انسان‌های قدرتمند و بانفوذی می‌بیند که از بدو کودکی تا سنین بالاتر، اسیر تله‌ها و الگوهای اشتباهی می‌شوند که تکرار این الگوها، از زنان موجوداتی ضعیف و مطیع ساخته است.
حالا او با انتشار موسسه و کتاب‌هایش، قصد دارد تا دختران و زنان را از درون واقعی‌شان آگاه سازد؛ حقایق و دسیسه‌های فکری و فرهنگی رایج را فاش کند تا زنان را به لایه‌های عمیق‌تر وجودی‌شان ببرد؛ آنجایی که قدرت و نفوذ بسیاری نهفته است و تاکنون به کار گرفته نشده است.
علت زیبایی و تاثیرگذاری این کتاب، حقیقی بودن وقایع آن است؛ هالیس در این کتاب تجربه‌های خویش را بازگو می‌کند؛ از زمانی که زندگی سختی را در یک خانواده‌ی پر از مشکل آغاز کرد، برادری که خودکشی کرد و بنیان خانواده تحت‌الشعاع قرار گرفت. اما هالیس خواست متفاوت باشد، خود را بالا بکشد و اسیر تله‌ی مشکلات نشود. 
او در این کتاب زنان و دختران را به جدا شدن از برچسب‌های غلط اجتماعی و فرهنگی دعوت می‌کند؛ او عقیده دارد انسان تا زمانی‌که برای خوشایند ارزش‌های اجتماعی و عرف‌های فرهنگی زندگی و رفتار کند، فرصتی برای لذت بردن از زندگی خود نخواهد داشت...
مطالعه‌ی این اثر زیبا را به تمام زنان و دختران پیشنهاد می‌کنیم.
گفتنی است این اثر به همت «هدیه جامعی» ترجمه شده و توسط نشر کوله پشتی وارد بازار شده است. برای دسترسی آسان‌تر به این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

بریده‌ای از این اثر را باهم می‌خوانیم:
«دروغ‌هایی که توسط جامعه، رسانه‌ها، خانواده‌هایمان، یا صادقانه بگویم، توسط خود شیطان ساخته شده و تداوم یافته‌اند. این دروغ‌ها برای اعتماد به‌ نفس و توانایی‌های ما خطرناک و ویرانگر هستند. بزرگ‌ترین گناه این دروغ‌ها این است که اصلاً آن‌ها را نمی‌شنویم. ما به‌ ندرت دروغ‌هایی را که دربارۀ خودمان ساخته‌ایم می‌شنویم چون سال‌هاست که آن‌ها با صدای بلند در گوش‌هایمان نجوا می‌شوند و از این‌ رو شنیدنشان تبدیل به امری عادی شده است. حرف‌های نفرت‌انگیزی که هر روز بر سرمان آوار می‌شوند اما متوجه‌شان نمی‌شویم. در کتاب خودت باش دختر در می‌یابیم که تشخیص دروغ‌هایی که در مورد خودمان باور کرده‌ایم کلید تبدیل شدن به نسخۀ بهتری از خودمان است. اگر هم‌ زمان با علم به اینکه بر ناملایمات زندگی‌مان تسلط داریم بتوانیم مرکز اصلی آن‌ها را نیز پیدا کنیم آن‌ وقت است که می‌توانیم به‌درستی مسیرمان را تغییر دهیم.»

لینک خرید کتاب: خودت باش دختر

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین