«خاک بکر» اثر ایوان تورگینف
«خاک بکر» اثر ایوان تورگینف
منتشر شده در ۱۳۹۹/۷/۲۰

«خاک بکر» یکی از آثار فاخر و مشهور ادبیات کلاسیک جهان است که توسط نویسنده روسی «ایوان تورگینف» نوشته شده؛ این اثر نخستین بار در ایران در سال 1375 توسط نشر «امیرکبیر» و با ترجمه‌ی «عبدالرحمن رزندی» منتشر شده و بعد از آن نیز بارها تجدید چاپ شد.
داستان این اثر از جمله داستان‌هایی است که به طور جد می‌تواند نگرش انسان را در زندگی تغییر دهد؛ به عبارتی از سری آثاری است که می‌تواند تجربه‌ی یک زندگی دیگر را به خواننده بیفزاید. 
داستان یک قرن پیش از انقلاب روسیه نوشته شده است. نویسنده در این داستان، انقلاب روسیه را پیش‌بینی کرده و از همین حیث، منتقدان این اثر را از جمله تاریخ‌نگاری‌های هنرمندانه و هوشمندانه به حساب می‌آورند. 
داستان درباره جوانانی است که سودای انقلاب سوسیالیستی روسیه را در ذهن می‌پرورند و برای آن از بسیاری از تعلقات خود چشم‌پوشی می‌کنند. این جوانان از قشر روشنفکر جامعه هستند که نه‌تنها در فکر، بلکه در عمل نیز خواهان فروریختن نظام تزاری روسیه هستند و برای وقوع آن به میان طبقات فرودست جامعه می‌روند و حتی جان خود را به خطر می‌اندازند.
در بین این جوانان، جوانی به نام «نژدانف» حضور دارد که فرزند نامشروع یک اشراف‌زاده است و در کانون اعتراضات علیه نظام تزاری قرار دارد. او برای کار به محل زندگی یک خانواده اشرافی می‌رود و در آنجا دل به دختری به نام مارینا می‌بازد. این دو در آرزوی وقوع این انقلاب هستند و برای آن دست به تصمیماتی مشترک می‌زنند...
گفتنی است بسیاری از اهالی و منتقدین کتاب، این رمان را در فهرست «صد کتابی که پیش از مرگ باید خواند» قرار داده‌اند.
مطالعه‌ی این اثر فاخر را به دوستداران ادبیات کلاسیک روسیه پیشنهاد می‌کنیم. برای تهیه این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

با هم بریده‌ای از داستان را می‌خوانیم:

«نژادنف مشتاقانه از میان انبوه درخت‌ها از ته باغ به جاده نگاه می‌کرد، هنوز شب خاکستری‌رنگ اطراف را فرا گرفته بود. ناگهان نژادنف لرزید و گوش تیز کرد. در آن نزدیکی چیزی ناله کرد، صدای باز شدن دروازه شنیده شد. هیکل زنانه کوچکی که خود را در شالی پیچیده بود و بسته‌ای به بازوی‌اش آویزان بود از سایه سنگین درخت‌ها بیرون آمد و وارد جاده خاک‌آلود شد...»

لینک خرید کتاب: خاک بکر

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین