«حاشیه‌ای بر مبانی داستان» اثر ابوتراب خسروی
«حاشیه‌ای بر مبانی داستان» اثر ابوتراب خسروی
منتشر شده در ۱۳۹۹/۶/۲۳

«ابوتراب خسروی» بدون شک یکی از نویسندگان تاثیرگذار و بی‌بدیل دوران معاصر است. او پیش از این آثاری فاخر و ارزشمند همچون «آواز پر جبرئیل»، «ملکان عذاب»، «ویران»، «رود راوی» و... را روانه بازار نموده که هریک به نوبه‌ی خود افتخارآفرینی بسیاری در کارنامه کاری حرفه‌ای او داشته‌اند. 
«حاشیه‌ای بر مبانی داستان» اثری غنی و ارزشمند از این نویسنده است. او به عنوان نویسنده‌ای موفق و حرفه‌ای، در این اثر سعی داشته تمامی تجربیات خود در حیطه داستان‌نویسی را به مخاطبان علاقه‌مند منتقل کند. او می‌تواند به واسطه هنر و تبحر خود، مخاطبِ علاقه‌مند به داستان‌نویسی را در مسیری درست هدایت کرده و او را به سوی مقصدی صحیح و ارزشمند رهبری کند و در نهایت تصویری روشن و واضح از روند داستان‌نویسی ارائه دهد.
این اثر شامل 15 فصل و 144 صفحه بوده و از فصول آن می‌توان به «ماهیت داستان»، «موضوع روایت»، «چگونگی شکل گیری داستان»، «زاویه دید» و ... اشاره نمود.
تئوری‌های موجود در این مجموعه، به خوبی می‌تواند مخاطب را با شیوه‌های درست نگارش داستان آشنا نماید. اثری که به جرات می‌توان گفت که یکی از ارزشمندترین و غنی ترین آثار در حیطه آموزش و پژوهش داستان نویسی است.
گفتنی است این اثر به همت نشر نیماژ وارد بازار شده و هم اکنون در ویترین آنلاین نبض هنر در دسترس علاقه‌مندان است.

باهم بریده‌ای از این اثر را می‌خوانیم:
«داستان‏نویس با استفاده از واژه‌ها، هارمونی‏ای از اصوات، شخصیت‏ها و وقایع در مکان‏های موازی با جهان واقعیت ایجاد می‏کند تا آن‏ها به رفتار اندیشه‌ی منتج به خلاقیت ادبی‌اش درآید. درواقع تأثیری که اثر در مواجهه با مخاطب مرتبط با اثر ایجاد می‏کند، ایجاد معنایی است که نویسنده در هنگام خلاقیت به آن اندیشیده، و این همان استراتژی اثر است. بنابراین استراتژی نویسنده ایجاد معنایی متناسب با تاکتیک مورد اجرای اوست.»

لینک خرید کتاب:‌ حاشیه‌ای بر مبانی داستان

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین