«جایگاه ما در جهان هستی» اثر استیون هاوکینگ
«جایگاه ما در جهان هستی» اثر استیون هاوکینگ
منتشر شده در ۱۴۰۰/۲/۸

«جایگاه ما در جهان هستی» اثر فیزیکدان و کیهان‌شناس برجسته معاصر، استیون هاوکینگ است. این کتاب شامل ۷ سخنرانی از اوست در مورد دنیا، از ظهور در زمان بیگ‌بنگ تا فنا به شکل‌های محتمل. این سخنرانی‌ها به زبان عامیانه و همه‌فهم است و تصویر جدیدی از جهان و جایگاه ما در آن ارائه کردهاست. «جایگاه ما در جهان هستی» را صالح خواجه دولویی ترجمه کرده و نشر کتاب کوله پشتی آن را چاپ و منتشر کرده است. این کتاب را از ویترین آنلاین نبض هنر سفارش دهید.

در این کتاب استیون هاوکینگ از تئوری بسیار بحث‌برانگیز خود با نام «تئوری همه چیز» (The Theory Of Everything: The Origin And Fate Of The Universe) صحبت می‌کند. این تئوری ادعا می‌کند که می‌توان تمام نیروهای طبیعت یعنی گرانش، الکترومغناطیس و هسته‌ای ضعیف و قوی را با هم متحد کرد و نظریه‌ای ساخت که نظریه نسبیت عام انیشتین و نظریه میدان‌های کوانتومی را در خود جا دهد. 

در این کتاب همچنین به تفصیل به موضوعاتی چون مهبانگ و سیاه‌چاله پرداخته می‌شود که از موضوعات پرطرفدار برای علاقمندان به فیزیک مدرن است. بخشی از این کتاب ارزشمند را باهم می‌خوانیم:

«شاید گفته شود که آغاز جهان، آغاز مِهبانگ بوده است. به‌سادگی می‌توان گفت که زمانِ نخستین، جز این تعریفی ندارد. باید تأکید کرد این آغاز زمان با آغاز زمانی که درگذشته مورد نظر بوده بسیار متفاوت است. در یک جهان بدون تغییر، آغاز زمان چیزی است که از عاملی بیرون از جهان بر آن تحمیل‌ شده است. در آن صورت برای آغاز ضرورتی فیزیکی وجود ندارد. می‌توان تصور کرد که «خدا» جهان را عیناً در زمانی درگذشته آفریده است. از سوی دیگر، اگر جهان در حال انبساط است برای آغاز، دلایلی فیزیکی وجود دارد. هنوز می‌توان معتقد بود که خدا جهان را در همان لحظۀ مهبانگ آفریده است. امروزه بی‌معناست که تصور شود خدا جهان را قبل از مهبانگ آفریده است. یک جهانِ در حال انبساط مانع وجود آفریدگار نیست، ولی هنگامی‌ که او بخواهد این آفرینش را انجام دهد محدودیت‌هایی به‌وجود می‌آید.»

لینک خرید کتاب: جایگاه ما در جهان هستی

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین