«تولستوی و مبل بنفش» اثر نینا سنکویچ
«تولستوی و مبل بنفش» اثر نینا سنکویچ
منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۰/۳۰

«تولستوی و مبل بنفش» شاهکاری از «نینا سنکویچ» است که در سال 2011 توانست به عنوان یکی از بیست کتاب برتر سایت گودریدز (در زمینه اتوبیوگرافی و خاطرات) انتخاب شود.
تولستوی و مبل بنفش به همت «لیلا کرد» ترجمه و توسط نشر کوله پشتی وارد بازار کتاب شده است.
این کتاب روایت‌گر داستانی واقعی درباره جنگیدن با سختی‌های زندگی و آرام گرفتن پس از آن است. فصل نخست این کتاب شاید برای بسیاری از کسانی که رنج‌های مشابهی را در زندگی متحمل شده‌اند رنج‌آور و تلخ باشد؛ اما آنچه در فصل‌های پس از آن اتفاق می‌افتد، بسیار خواندنی و ارزشمند است.
نینا در اول کتاب به روایت روزهایی پرداخته که خواهرش در آخرین لحظات زندگی‌اش به سر می‌برد و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند. نینا پس از فوت خواهرش به دنیای کتاب‌ها پناه می‌برد. 
او تصمیم می‌گیرد هرروز کتاب بخواند و در دنیای داستان‌ها و شخصیت‌های آن‌ها غرق شود و پس از خواندن آنها، درباره آن‌ها بنویسد. او به این واسطه قصد دارد به جای سایر آدم‌ها و حتی به جای خواهر از دست رفته‌اش نیز زندگی کند و در نهایت به این عقیده می‌رسد که راه تسکین نبود عزیزان در زندگی، مرور خاطرات و احترام به آن‌هاست.
اگر در زندگی خود تجربه تلخ این‌چنینی داشته‌اید، خواندن این اثر الهام‌بخش و پرانگیزه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
برای دسترسی آسان‌تر به این کتاب می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

بریده‌ای از این داستان زیبا را با هم می‌خوانیم:
کتابدوستانى هم هستند که از ترسِ اینکه گنجینه‌ى کتابشان را براى همیشه از دست بدهند، هرگز کتاب امانت نمى‌دهند. (یک ضرب المثل قدیمى عربى اندرز مى‌دهد که «کسى که کتاب امانت مى‌دهد، یک احمق است؛ اما کسى که کتاب را پس مى‌دهد، احمق‌تر است.») من به پیروى از توصیه‌ى هنرى میلر همیشه اهل امانت دادن کتاب بوده‌ام: «کتاب‌ها هم مثل پول دائما باید در گردش باشند. تا جایى که بشود، قرض بدهید و قرض بگیرید؛ هم کتاب را و هم پول را! مخصوصا کتاب را؛ کتاب‌ها به مراتب بیشتر از پول، چیزى براى عرضه کردن دارند. کتاب فقط یک دوست نیست، بلکه مى‌تواند دوستان بسیارى برایتان به ارمغان بیاورد. زمانى که با ذهن و روحتان صاحب کتابى هستید، ثروتمندید. اما وقتى آن را به شخص دیگرى بدهید، سه برابر ثروتمندید.»

لینک خرید کتاب: تولستوی و مبل بنفش

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین