«بی‌حسی موضعی» اثر گونتر گراس
«بی‌حسی موضعی» اثر گونتر گراس
منتشر شده در ۱۳۹۹/۶/۱۶

«گونتر گراس» نویسنده آلمانی و برنده نوبل ادبی 1999، نویسنده‌ای گران‌قدر و تأثیرگذار در ادبیات آلمان است. او به‌واسطه آثار خود، نقش حیاتی و انکارناپذیری در جنبش‌های روشنفکری آلمان داشته و همچنین بار سنگینی از قدرت ادبیات آلمان را بر دوش کشیده است. پیش‌ از این رمان «طبل حلبی» را نیز از این نویسنده معرفی کرده‌ایم و گفتیم که در آثار او استعاره و مفاهیم نمادین بسیار به چشم می‌خورند. او به کمک قلم زیبا و منحصربه‌فرد خود و همچنین وقایعی که آن‌ها را به‌صورت چندلایه و عمق روایت می‌کند، آثاری خلق نموده که مخاطبان خود را به روشنفکری درزمینه های سیاسی و اجتماعی، به‌ویژه در آلمان تحت سلطه‌ی نازیسم دعوت کرده است.
«بی‌حسی موضعی» اثری دیگر از این نویسنده است که در دهه 1960 به چاپ رسیده است. داستان روایتگر زندگی یک معلم 40 ساله آلمانی است که زبان آلمانی و تاریخ تدریس می‌کند. او در غرب برلین زندگی می‌کند و یکی از شاگردان او قصد دارد به نشانه اعتراض به دخالت‌های آمریکا در جنگ ویتنام، سگ خود را در خیابان‌های برلین به آتش بکشد. زمانی که این معلم در یک دندانپزشکی بستری و دندانپزشک مشغول جراحی دندان اوست، تصاویر و صحنه‌هایی از تلویزیون می‌بیند که نفوذ عمیقی بر روح و جان او می‌گذارد. این اتفاقات و برخورد شخصیت‌ها باهم، داستانی منحصربه‌فرد و مملو از عقاید سیاسی رقم‌زده است...
گفتنی است این اثر را حسن نقره‌چی ترجمه کرده به همت نشر «نیلوفر» به چاپ رسیده است. می‌توانید این کتاب را از ویترین آنلاین نبض هنر سفارش دهید.

باهم بریده‌ای از داستان را می‌خوانیم:

«من فقط می‌خواستم دندان‌هایم را جرم‌گیری کنند. باوجودی که حدس می‌زدم او حتماً چیز دیگری پیدا می‌کند. دندان‌پزشکان همیشه‌ی خدا چیزی برای پیدا کردن در چنته دارند. این را همه می‌دانند...»

لینک خرید کتاب: بی‌حسی موضعی

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین