«اتفاق» اثر گلی ترقی
«اتفاق» اثر گلی ترقی
منتشر شده در ۱۳۹۹/۴/۳۰

«گلی ترقی» از زمره نویسندگانی است که داستان‌های او همواره به‌یادماندنی و منحصربفرد بوده است. داستان‌هایی که عشق و دغدغه‌های اجتماعی و سایر موضوعاتی از این قبیل را منبع الهام قرار داده و بر قلم او می‌نشیند. 
«اتفاق» اولین رمان بلند این نویسنده است که داستانی خاص را روایت می‌کند.
داستان عشقی که توسط کمتر نویسنده‌ای سوژه‌ی داستان قرار گرفته است؛ عشق میان خواهر و برادری دوقلو که از وقت نطفه بودن تا پایان عمر یکدیگر را حس می‌کنند. 
این دو خواهر و برادر به نام‌های «نادر» و «شادی» یکدیگر را بیش از هر خواهر و برادر دیگری درک میکنند، فارغ از آنکه کنار هم باشند یا نباشند. این دو با هم تله‌پاتی دارند و ناراحتی و خوشحالی هم را حتی از دوردست حس می‌کنند.
زندگی آنان جریان دارند تا آنجا که یک دوری اجباری بین این دو اتفاق می‌افتد و آن‌ها را وارد چالش‌های جدیدی از زندگی می‌کند. 
این داستان برخلاف بسیاری دیگر از داستان‌ها، روایتگر مرگ یا عشق‌های رایج نیست... روای‌تگر «زندگی» و عشقی‌ست که عموما نادیده گرفته می‌شود. 
این رمان ارزشمند را به دوستداران داستان‌های خاص فارسی پیشنهاد می‌کنیم.
این اثر توسط نشر «نیلوفر» وارد بازار شده و برای تهیه آن می‌توانید به ویترین آنلاین «نبض هنر» مراجعه نمایید.

نوشته‌ی پیش جلد این اثر را با هم می‌خوانیم:
دوقلوها – نادر و شادی – صبح زود چهارم مرداد ۱۳۲۲ در خانه‌ای ساحلی نزدیک دریا به دنیا آمدند. بچه‌های سالمی بودند و به سرعت رشد کردند. کنار هم می‌خوابیدند و با صدای موج‌های بلند در گوش‌های کوچکشان به خواب می‌رفتند. بزرگ‌تر که شدند، تا دورها، تا آنجا که آب دریا سرد و زلال می‌شد، شنا می‌کردند. با پیچ و خم دریا آشنا بودند و زبان آب را می‌دانستند. بدن جوان‌شان را به دست موج‌های خروشان می‌سپردند، چشم‌هایشان را زیر آب باز می‌کردند و به هم خیره می‌شدند. خسته که می‌شدند، روی آب دراز می‌کشیدند و دست هم را می‌گرفتند. اگر گردابی ناگهان غافل‌گیرشان می‌کرد، به هم می‌چسبیدند و با هم غرق می‌شدند. دوقلوهای عاشق . جدایشان می‌کردی، می‌مردند...

لینک خرید کتاب: اتفاق

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین