«یک پیاده‌روی طولانی تا آب» اثر لیندا سوپارک
«یک پیاده‌روی طولانی تا آب» اثر لیندا سوپارک
منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۰/۲۰

«لیندا سوپارک» نویسنده کره‌ای‌تبار است که در انگلیس تحصیل و زندگی می‌کند. فعالیت اصلی این نویسنده، نگارش داستان‌هایی برای کودکان و نوجوانان است. او با قلم تاثیرگذار و آثار شاخصی که خلق کرده، جوایز و تقدیرهای بسیاری را از سوی محافل ادبی نصیب خود کرده است.
«یک پیاده‌روی طولانی تا آب» اثری شگفت‌انگیز و نفس‌گیر از این نویسنده است که در سال 2010 منتشر شده و توسط «پونه افتخاری یکتا» به زبان فارسی ترجمه شده است.
داستان روایت‌گر زندگی پرفراز و نشیب و مملو از سختی پسری 11 ساله به نام «سلوا» است که در جنگ داخلی سودان مجبور می‌شود برای کمک به اعضای خانواده و نجات‌شان، از آنان جدا شده و فرار کند و پس از آن تجربه‌های سخت او آغاز می‌شود. او سالیان طولانی از خانواده‌اش دور می‌ماند و روزهای زیادی را برای یافتن جایی امن راهپیمایی می‌کند و لحظات تلخی را پشت سر می‌گذارد. عموی او در پیش چشمانش کشته می‌شود و تنها دوست و همراه او طعمه‌ی حیوانات درنده می‌شود و سرانجام به اردوگاه پناهندگان اتیوپی می‌رسد... او پس از سال‌های طولانی تحمل سختی‌ها به آمریکا رفته و پس از تحصیل در این کشور، سعی بر آن دارد تا قدم‌های مثبتی برای خانواده و مردم کشور خود بردارد...
کتاب «یک پیاده‌روی طولانی تا آب» برنده جایزه Jane Addams در ۲۰۱۱، نامزد جایزه Golden Sower در ۲۰۱۳، نامزد جایزه Flicker Tale در ۲۰۱۲ و نامزد جایزه Rebecca Coudill در ۲۰۱۵ و کتاب پرفروش نیویورک تایمز بوده است.
این کتاب برای نوجوانان نوشته شده و مطالعه‌ی آن برای این سنین پیشنهاد می‌شود.
گفتنی است این کتاب به همت نشر «پرتقال» به چاپ رسیده و هم‌اکنون در ویترین آنلاین نبض هنر قابل تهیه است.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم:
«بر اساس یک داستان واقعی نزدیکی‌های ما آدم‌هایی هستند که هرروز با سختی‌های عجیب و غریب و غیر قابل تصوری روبه‌رو می‌شوند؛ تاکید می‌کنم، عجیب و غریب و غیر قابل تصور!
اما نمی‌شکنند، تسلیم نمی‌شوند و در نهایت چیزی که ما می‌بینیم، این است که مشکلات را به زیر می‌کشند و غیر ممکن را ممکن می‌کنند؛ در عین ناباوری، می‌بینیم که دختری هر روز چند ساعت راه می‌رود تا آب آشامیدنی پیدا کند، یا پسری آن قدر می‌دود تا از صدای شلیک گلوله رها شود! سرنوشت لعنتی، همه‌ی ما درگیر تو ایم!!!»

لینک خرید کتاب: یک پیاده‌روی طولانی تا آب

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین