«کفش‌باز» اثر فیل نایت
«کفش‌باز» اثر فیل نایت
منتشر شده در ۱۳۹۹/۹/۲

«فیل نایت» شخصیتی شناخته‌شده در سرتاسر دنیا است. شهرت او مرهون تاسیس برند «نایکی» است. نایکی به‌عنوان مشهورترین و تخصصی‌ترین برند ورزشی جهان، فیل نایت را به پانزدهمین فرد ثروتمند جهان تبدیل کرد.
او که توانست از هیچ‌چیز به همه‌چیز برسد، در کتاب «کفش‌باز» به بیان زندگینامه و روند موفقیت خود پرداخته است و توانسته یکی از بهترین کتاب‌های انگیزشی در زمینه کارآفرینی و موفقیت را به نگارش درآورد. این کتاب در سال 2016 به عنوان بهترین کتاب مدیریتی از دیدگاه سایت آمازون انتخاب شد. 
«فیل نایت» پیش از آنکه به تاسیس این برند بپردازد، عضو تیم دو و میدانی دانشگاه محل تحصیلش بود؛ اما هیچ‌گاه ستاره‌ی این حرفه نشد. او پس از گذشت چند سال تصمیم گرفت تا در آمریکا به عرضه‌ی کفش‌های ژاپنی بپردازد و کسب و کاری در این زمینه راه‌اندازی کند. 
او برای آغاز این مسیر سفری دور دنیا را برای کسب تجربه آغاز نمود. فرازو‌نشیب‌های بسیاری را به جان خرید و هرگز تسلیم نشد تا آنجا که توانست در ورای همه‌ی سختی‌ها، به موفقیتی جهانی دست یابد.
چگونگی شکل‌گیری این برند و تاسیس شرکت عظیم نایکی تنها با قبول یک سفارش 50 دلاری، و پس از آن تلاش برای استخدام کارکنان درجه یک برای شرکت و دست‌یابی به این موفقیت بزرگ، از جمله اتفاقاتی است که در این داستان زیبا می‌خوانیم.
این کتاب بسیار زیبا را به دوستداران داستان‌های انگیزشی و علاقه‌مندان به زندگی‌نامه انسان‌های موفق دنیا، توصیه می‌کنیم. این کتاب به همت «شورش بشیری» ترجمه و توسط نشر «میلکان» منتشر شده است.
برای تهیه آسان‌تر این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

با هم بریده‌ای از این داستان زیبا را می‌خوانیم:
«هر دونده‌ای این‌را می‌داند. کیلومترها می‌دوی و می‌دوی، بدون آن‌که واقعاً دلیلش را بدانی. به خودت می‌گویی به‌خاطر هدفی این کار را می‌کنی یا دنبال جمعیتی هستی؛ اما دلیل حقیقی دویدن تو آن است که جایگزین آن، یعنی ایستادن تو را تا سرحد مرگ می‌ترساند.
به‌این‌ترتیب، در آن صبح سال ۱۹۶۲ به خودم گفتم: بگذار همه بگویند که ایده‌ات ابلهانه است… تو ادامه بده. نایست. حتا به ایستادن فکر هم نکن تا این‌که به آن‌جا برسی و فکرت را زیاد مشغول این نکن که “آن‌جا” کجاست. هرچه پیش آمد فقط نایست.
این پندی استثنایی، پیش‌گویانه و ضروری بود که به‌طور غیرمنتظره‌ای موفق شدم به خودم بدهم و از خودم بگیرم. نیم‌قرن بعد از آن‌ روز، اکنون بر این باورم که این بهترین و یا شاید تنها پندی‌ است که می‌توانیم و باید به خود و دیگران بدهیم.»

لینک خرید کتاب: کفش باز

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین