کتاب «چنین می‌گفت زرتشت» اثر فردریش نیچه
کتاب «چنین می‌گفت زرتشت» اثر فردریش نیچه
منتشر شده در ۱۴۰۳/۷/۲۸

فردریش نیچه چنان شناخته‌شده و محبوب است که سخن گفتن در مورد او حرفی اضافه به نظر می‌رسد. او فیلسوف، نویسنده، شاعر و آهنگساز بزرگ آلمانی بود که آثارش تاثیر عمیقی بر فلسفه، فرهنگ و دین داشت. روش نوشتار او طرح پرسش‌های ژرف بود درباره ارزش‌ها و اخلاق، به نحوی که می‌توان گفت آثار او زمینه‌ساز انقلاب‌های فکری و فلسفی بوده و هست. 
بی‌شک، در پشت پرسش‌های تاثیرگذار نیچه دنیایی از اطلاعات و دانش است که حاصل مطالعات فراوان این نویسنده است. نیچه مطالعات جدی در زمینه فرهنگ‌ها، زبان و تاریخ ملل داشت که از میان آن‌ها می‌توان به مطالعاتی عمیق درباره یونان، روم و ایران اشاره کرد. برای هر ایرانی جالب است که این مغز متفکر و تاثیرگذار چنین به فرهنگ باستانی ما علاقمند است. کتاب «چنین می‌گفت زرتشت» بزرگترین نشانه از علاقمندی این فیلسوف به تاریخ کشور ایران است. این اثر که در واقع بخش اندکی از نوشته‌های نیچه در مورد فرهنگ و تاریخ ایران است، به بررسی عقاید، ارزش و اخلاق در ایران باستان تحت تعلیم زرتشت پرداخته است و یکی از مهم‌ترین آثار نیچه محسوب می‌شود.
«چنین می‌گفت زرتشت» در سراسر جهان و در ایران مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است. ترجمه‌های زیادی نیز از این اثر وجود دارد که می‌توان گفت بهترین و روان‌ترین ترجمه اثر دکتر قلی خیاط است. بخشی از پیشگفتار مترجم در آغاز این نسخه را با هم می‌خوانیم:

«فریدریش نیچه را همه می‌شناسند، هیچ‌کس نمی‌شناسد: بزرگ‌ترین فیلسوف روزگار ماست، عمیق‌ترین، دشوارترین… و ساده‌ترین؛ «زرتشت» او معروف‌‌ترین اثر اوست. این اثر عظیم و بی‌همتا، بنیادگر در تاریخ فلسفه‌ی معاصر، در واقع مجموعه‌ای‌ست پراکنده از نسخه‌های مختلف، بازنویسی‌ها و ویراستاری‌های پی در پی به قلم خود فیلسوف. هر چند که این نسخه‌ها تا به حال صدها و هزارها بار مطالعه شده‌اند، ارزیابی شده‌اند، تعبیر و سوءتعبیر و تحریف شده‌اند، هنوز هم کار شق و دشواری در برابر محقق و پژوهش‌گر باقی‌ست: مطالعه‌‌ و بررسی تمام کارهای نقدی موجود، مقایسه و تطبیق تک ‌تک یادداشت‌ها، نامه‌ها، مکاتبه‌ها، رفت و آمدهای متعدد به شهر وایمار، محل آرشیو اسناد و دست‌نوشته‌های نیچه، بازخوانی دقیق مدارک و گفت و گوهای پایان‌ناپذیر اما پربار با صاحب‌نظران و متخصصین آن مکان، کسب اجازه جهت دسترسی به اسناد اصلی و پرارزش مراجع مختلف در آلمان، ایتالیا، فرانسه… سرتان را درد نیاورم، کار تحقیق و ترجمه‌ی این اثر بزرگ، عمیق و ماندنی، بیش‌تر از ده سال طول کشید.
ده سال عمر من، قلی خیاط، چیزی نیست در مقابل… جاودانگی نیچه.»

این نسخه ارزشمند از کتاب «چنین میگفت زرتشت» را نشر نگاه چاپ و منتشر کرده است. برای تهیه این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه کنید.
سفارش کتاب: چنین می‌گفت زرتشت

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین