کتاب «لذات فلسفه» اثر ویل دورانت
کتاب «لذات فلسفه» اثر ویل دورانت
منتشر شده در ۱۴۰۱/۷/۱۳

ویل دورانت، نویسنده، تاریخ‌نگار و فیلسوف آمریکایی از محبوب‌ترین نویسندگان کتاب‌های فلسفی است.
کتاب «لذات فلسفه» یکی از مهم‌ترین آثار اوست، شامل نظریات وی درباره مسائل اساسی زندگی و سرنوشت انسان. این کتاب به گفته برخی از خوانندگان بهترین راه برای شروع مطالعه‌ی فلسفه است؛ زیرا حتی اگر به فلسفه علاقه نداشته باشید، این کتاب شما را علاقمند خواهد کرد. با این حال، از آن جا که در این کتاب مسائل فلسفی متعددی بیان شده است، نویسنده به بحث عمیق درباره آن‌ها نپرداخته است و به جای کند و کاو مقولات، به میزان کافی و در حد گویا و روشن‌کننده از آن‌ها سخن گفته است. بنا بر این می‌توان آن را کتابی جامع مقولات مختلف فلسفی دانست که نویسنده توانمند با زبان شیوا به مخاطب خود عرضه می‌کند. 
«لذات فلسفه» بیشتر پژوهشی است در تاریخ به منظور مطالعه‌ی سرنوشت و سرگذشت بشر. ویل دورانت این کتاب را برای اولین بار در سال ۱۹۲۹ و با عنوان «کاخ‌های فلسفه» چاپ کرده بود. 
هر چند زمانی طولانی از نگارش این کتاب می‌گذرد اما مسائلی که در این کتاب مطرح می‌شود، این روزها بیشتر به زندگی ما نزدیک است؛ زیرا ویل دورانت می‌کوشد به فلسفه‌ای متناسب و هماهنگ با زندگی برسد و موضوع بحث او انسان است؛ انسان کنونی، یعنی خود ما. 

این کتاب ۹ فصل دارد شامل: 

بخش اول: مدخل
بخش دوم: منطق و شناسایی نگری
بخش سوم: فلسفه اولی
بخش چهارم: مسائل مربوط به اخلاق
بخش پنجم: زیبایی شناسایی
بخش ششم: فلسفه تاریخ
بخش هفتم: فلسفه سیاسی
بخش هشتم: دین، یک گفتگو
بخش نهم: پایان نامه

و شامل ۱۲۶ گفتار است که عناوین برخی از آن‌ها عبارت است از: عصر زیست شناسی، نسبیت اخلاق، روابط جنسی و اخلاق، تحول زناشویی، زیبایی چیست، بیان نژادی تاریخ، مرگ اقوام، آینده آمریکا، شراب و آزادی، مخارج مدینه فاضله، عرفان، جادوگری، وظیفه دین.
نخستین نسخه ترجمه شده از این کتاب در سال ۱۳۴۴ در ایران منتشر شد و از همان زمان تا کنون محبوبیت خاصی در بازار کتاب ایران دارد. ترجمه این کتاب به قلم عباس زریاب خویی انجام شد و تا کنون نشرهای مختلفی اقدام به چاپ و انتشار این اثر کرده‌اند. هم‌اکنون جدیدترین نسخه از این ترجمه که به همت نشر نگاه چاپ و منتشر شده است در ویترین آنلاین نبض هنر در اختیار علاقمندان قرار دارد. 

لینک خرید کتاب: لذات فلسفه

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین