کتاب «تاریخ کوبیسم» اثر داگلاس کوپر
کتاب «تاریخ کوبیسم» اثر داگلاس کوپر
منتشر شده در ۱۴۰۳/۷/۱۲

کوبیسم از مهم‌ترین مکاتب دنیای هنر است که در زمان شروع، جنبشی آوانگارد محسوب می‌شد. بیشتر افراد مکتب کوبیسم را متعلق به پابلو پیکاسو و منحصر به هنر نقاشی می‌دانند. اما مطالعه‌ی دقیق آثار هنرمندان برخی از این فرضیه‌ها را رد می‌کند. کوبیسم که نقطه‌ی تحول هنر مدرن است تنها به هنرهای تجسمی محدود نمانده و فلسفه‌ی آن که برخورد انتزاعی با موضوعات است به ادبیات و موسیقی نیز راه یافته است. تاثیر این مکتب را می‌توان در آثار ادبی گرتورد استاین، جیمز جویس و ویلیام فاکنر دید. به‌علاوه، ایگور استراوینسکیِ نوازنده نیز از کوبیسم در ساخت آثار خود الهام گرفت.

با این حال مکتب کوبیسم همچنان در آثار هنرمندان نقاش بیش از هر هنر دیگری دیده می‌شود. این مکتب را پابلو پیکاسو و ژرژ براک پایه‌گذاری کردند، سپس هنرمندانی چون ژان متزینگر، آلبرت گلِز، رابرت دلونی، آنری لو فوکونیِر، فرناند لِژه و خوان گریس نقش مهمی در تکامل آن داشتند. مطالعه تاریخ هنر و به خصوص تاریخچه کوبیسم اهمیت خاصی برای هنرمندان امروز دارد. در این زمینه مطالعه‌ی کتاب «تاریخ کوبیسم» اثر داگلاس کوپر توصیه شده است. 

داگلاس کوپر مورخ هنر انگلیس، منتقد هنری و گردآورنده هنر بود که عمدتا آثار کوبیستی را جمع‌آوری و مطالعه می‌کرد. به عقیده‌ی او «تراژدی پیکاسو این است که او در روزگاری کار کرده است که تنها شمار اندکی از آدم ها با هنر و اکثریت وسیعی مطلقا بدون هنر زندگی می کردند»

کتاب «تاریخ کوبیسم» حاصل مطالعات عینی و تاریخی این مورخ است که منبع جامعی برای مطالعه‌ی هنر مدرن و کوبیسم محسوب می‌شود. این اثر را محسن کرامتی ترجمه و نشر نگاه آن را چاپ و منتشر کرده است. برای تهیه این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه کنید.

سفارش کتاب: تاریخ کوبیسم

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین