چهره‌ی غمگین من: مجموعه داستان‌های کوتاه آلمانی
چهره‌ی غمگین من: مجموعه داستان‌های کوتاه آلمانی
منتشر شده در ۱۳۹۹/۵/۲۴

آلمان و نویسندگان آلمانی، همواره یکی از تأثیرگذارترین بخش‌های ادبیات جهان بوده‌اند. نویسندگانی همچون هرمان هسه، هاینریش بل، گونتر گراس و... که با آثار خود توانسته‌اند بخش سنگین و قابل‌توجهی از بار ادبیات خارجی را به دوش بکشند. چه آنانی که موضوعی مهم همچون جنگ را منبع الهام خود قرار داده‌اند و چه آنانی که موضوعی فراتر از جنگ مثل خودشناسی، زندگی اجتماعی، عشق و... را به‌عنوان محوریت اصلی داستان‌های خود به نگارش درآورده‌اند.
«چهره غمگین من» یکی از آثار قابل‌توجهی است که گلچینی از آثار زیبای این نویسندگان را در اختیار قرار داده است. چهره‌ی غمگین من داستان مردی است که به علت داشتن چهره‌ی غمگین توسط پلیس دستگیر می‌شود و این در حالی است که جرم پیشین او داشتن چهره‌ای بشاش بوده است! درون‌مایه‌ی داستان‌های این اثر جنگ، عدالت و آزادی است. جنگی که انسان‌ها در بروزش نقشی ندارند؛ اما درنهایت آنچه از آن باقی می‌ماند، قدرت برای حکومت‌ها و غم و رنج برای انسان‌های عادی است. انسان‌هایی که بازماندگان جنگ هستند و از آن جانی سالم به دربرده‌اند؛ اما روح آن‌ها تا ابد دارای خلأهایی خواهد بود که هرگز برطرف نمی‌شوند...
این اثر به همت نشر چشمه و با ترجمه‌ی تورج رهنما به چاپ رسیده است. اثری بسیار زیبا و خواندنی که شما را به هم ذات پنداری با شخصیت‌های داستان دعوت می‌کند و هرچه بیشتر از آن بخوانید، مشتاق خواندن ادامه‌ی داستان‌ها خواهید بود. 
برای تهیه این اثر زیبا می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

باهم قسمتی از داستان را مطالعه می‌کنیم:
هنگامی‌که در بندر ایستاده و سرگرم تماشای کاکائی‌ها بودم، چهره غمگین من نظر پاسبانی را که در آن حوالی گشت می‌زد، جلب کرد. اما ناگهان دستی آمرانه روی شانه‌ام قرار گرفت و صدائی گفت: " آخر به چه دلیل...؟" گفت: " دلیلش کافی است: قیافه غمگین شما." خنده‌ام گرفت. آن‌ها همه مرا یکی پس از دیگری کتک زدند: بازپرس، بازپرس ارشد، سر بازپرس، قاضی مرحله نخست، قاضی مرحله نهایی. بعد مرا به جرم داشتن چهره غمگین به ده سال زندان محکوم کردند، همچنان که پنج سال پیش از آن مرا به دلیل داشتن چهره بشاش به پنج سال زندان محکوم کرده ‌بودند.

لینک خرید کتاب: چهره غمگین من 

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین