«چقدر خوبیم ما!» اثر ابراهیم رها (علی میرمیرانی)
«چقدر خوبیم ما!» اثر ابراهیم رها (علی میرمیرانی)
منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۱/۲۱

«علی میرمیرانی» نویسنده‌ی بنام ایرانی است که اهالی طنز او را به خوبی می‌شناسند. 
او با نام مستعار «ابراهیم رها» در حوزه‌های طنزنویسی، داستان نویسی، فیلمنامه‌نویسی برنامه‌های تلویزیونی و مطبوعات بسیار باسابقه، مجرب و کاربلد است و آثار ارزشمند و پرطرفدار بسیاری خلق کرده است. 
او با پنج نام مستعار مختلف به نوشتن پرداخته است؛ و نکته‌ی جالب توجه این نام‌ها، داشتن پنج قلم و شخصیت متفاوت در نویسندگی است؛ شاخص‌ترین و برجسته‌ترین این نام‌ها ابراهیم رها است که پس از سالیان طولانی و به‌واسطه‌ی فضای مجازی از آن رونمایی شد و بیش از پیش توسط مردم شناخته شد. 
«پرت و پلا»، «چرت و پرت»، «عمو جان استالین»، «چندنامه برای ریمیدیوس» و... تعدادی از آثار منتشر شده از این نویسنده‌ی توانا هستند.
«چقدر خوبیم ما» اثری بسیار جذاب و خواندنی از این نویسنده است که به همت نشر مروارید منتشر شده است.
او در این کتاب با زبانی طنز و قلمی زیبا، خلاها و کمبودهای فرهنگی جامعه‌ی ایرانی را به تصویر کشیده است. مشکلات فرهنگی و بلایایی که ما ایرانیان در طول تاریخ بر سر تمدن 2500 ساله‌ی خود آورده‌ایم، در این کتاب با زبانی طنز مورد نقد قرار گرفته‌اند.
مشکلات و رفتارهای اشتباه فرهنگی همچون نخواندن کتاب، تزویر، دورویی، تعارف، دروغ، تمسخر و ... که در زندگی روزمره‌ی ما مشکلات بسیاری را برایمان ایجاد خواهند کرد و در نهایت منجر به عقب‌ماندگی و پسرفت جامعه ایرانی خواهند شد؛ اما ابراهیم رها سعی کرده تا در این کتاب به مدد قلم طنز خود تا حد زیادی از دافعه‌ی این مشکلات کاسته و افراد زیادی را به خواندن کتاب ترغیب کند.
اگر علاقه‌مند به جامعه‌شناسی، آن هم از دیدگاه یک طنزپرداز حرفه‌ای هستید، مطالعه‌ی این اثر را از دست ندهید.
برای دسترسی آسان‌تر به این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

بریده‌ای از این کتاب را با هم می‌خوانیم:
«مملکتی که تیراژ کتاب در آن شده پانصد ششصد جلد، مردمانش نباید دکتر بروند؟ یعنی صفا می‌کنیم برای خودمان. کتاب‌فروشی‌ها می‌شود پیتزافروشی، کتابخانه‌ها حداکثر شده قرائت‌خانه‌ی پشت‌کنکوری‌ها، تیراژ کتاب لای باقالی، کتابСخوان‌ها (اگر بیابیم) اهالی مریخند، ما هم که باحالیم! همه هم که شیرین زبان و طناز و بذله‌گو، از طرف می پرسی آخرین کتابی که خوانده‌ای کی بوده؟ می‌گوید می‌خواستم آخرین درسم را پاس کنم. بعد هم هرهر می خندد طوری که بیست و یک دندان خراب از مجموع سی و دو دندانش را می‌شود شمرد. خب کتاب نمی‌خوانی که مسواک هم نمی‌زنی بعد می‌شود این و نق می‌زنی به قیمت دندان‌پزشکی!
خوشبختانه تنها مسئله‌ای که بین تمام صنوف از پزشک و داروساز دندان‌پزشک تا کارمند و راننده و حسابدار و مکانیک و باغبان و... مشترک است همین کتاب نخواندن است! یعنی اصلا می‌شود آن را میثاق جمعی ما دانست و یقین داشت همه تا همیشه بر آن وفادار خواهند ماند. کُرد و ترک و فارس و گیلک و مازنی و … هم ندارد. شکر خدا تمام اقوام و طوایف مختلف ما نیز در یک اتحاد ملی- میهنی بر سر کتاب نخواندن به توافق و تفاهمی چنان سترگ دست یازیده‌اند که بی آن که جایی ثبت‌اش کنند از هر قانون مثبوت و مضبوطی گران‌قدرتر می‌شمارندش و در پاسداشت آن به جد و به جان می‌کوشند...»

لینک خرید کتاب: چقدر خوبیم ما

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین