«پاستیل‌های بنفش» اثر کاترین اپلگیت
«پاستیل‌های بنفش» اثر کاترین اپلگیت
منتشر شده در ۱۴۰۰/۱/۲۶

امروزه در جهان کتاب کودکان اهمیت خاصی پیدا کرده است. والدین همانطور که به تغذیه کودکان به منظور سلامت جسم آن‌ها اهمیت می‌دهند،‌ تلاش می‌کنند که سلامت روح آن‌ها را نیز با تغذیه مناسب آموزشی فراهم کنند. یکی از بهترین پرورنده‌های روح برای انسان‌ها در هر دوره‌ای، کتاب است. این روزها تلاش می‌شود کتاب‌های کودکان تنها سرگرم‌کننده نباشند، بلکه در کنار جذابیت و لذتبخشی، به زبان خود کودکان و متناسب با دنیای آن‌ها، نکته‌ای نیز برای آموزش داشته باشند تا کودکان بتوانند توانایی خود را در زندگی بهتر کنند. 
«کاترین اپلگیت» در کتاب «پاستیل‌های بنفش» تلاش می‌کند با زبانی ساده به دنیای کودکان نزدیک شود و به آرامی به آن‌ها صبر و امیدواری را بیاموزد. این کتاب داستان زندگی جکسون را تعریف می‌کند، پسری که روزهای سختی را از سر می‌گذراند. پدر جکسون بیمار شده و شغل خود را از دست می‌‌دهد. آن‌ها قادر به پرداخت اجاره نیستند و به ناچار زندگی خود را در یک ون ادامه می‌دهند. جکسون سعی می‌کند واقعیت ماجرا را ببیند ولی پدر و مادر او تلاش می‌کنند با خوش‌بینی و شوخ‌طبعی جلوی ورود او به درک مشکلات زندگی را بگیرند. اینجاست که جکسون دچار تعارض بین دنیای خیالی و واقعیت شده و با خود می‌گوید: «چقدر خوبه دوستی داشته باشی که به اندازه‌ی تو عاشق پاستیل‌های بنفش باشه! اما اگه اون یه موجود خیالی باشه که فقط تو می‌بینی، چی؟!» 
جکسون پس از کشمکش‌های پرماجرا با خانواده تصمیم می‌گیرد واقعیت را ببیند و از دنیای خیالی که برای او فراهم شده بود بیرون بیاید. پدر و مادر او تصمیم گرفتنند که به عنوان اولین واقعیت به او بگویند که در زندگی دشواری و راحتی‌های بسیاری وجود دارد، باید در سختی‌ها تلاش کرد و ناامید نشد.
داستان این کتاب نشان می‌دهد که احساس همبستگی با خانواده و دوستان در روزهای سخت زندگی دلگرمی بزرگی است. گرچه «پاستیل‌های بنفش» برای کودکان نوشته شده اما آنقدر الهام‌بخش است که خواندن آن برای بزرگسالان نیز توصیه می‌شود. این کتاب را «آناهیتا حضرتی» ترجمه و نشر پرتقال آن را چاپ و منتشر کرده است. می‌توانید این کتاب را از ویترین آنلاین نبض هنر سفارش دهید.
این کتاب 188 صفحه دارد و مناسب گروه سنی 12 به بالاست.

لینک خرید کتاب:‌ پاستیل‌های بنفش

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین