«همین امشب برگردیم» اثر پیمان اسماعیلی
«همین امشب برگردیم» اثر پیمان اسماعیلی
منتشر شده در ۱۳۹۹/۷/۱۹

«پیمان اسماعیلی» از نویسندگان موفق و پرمخاطب امروز است که توانسته طرفداران بسیاری را در زمینه داستان‌نویسی به سوی آثار خود جلب کند. از جمله آثار شاخص او می‌توان به برف و سمفونی ابری اشاره کرد که جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعات، جایزه هوشنگ گلشیری و جایزه روزی روزگاری را از آن خود کرده است. 
«همین امشب برگردیم» چهارمین اثر چاپی و سومین مجموعه داستان کوتاه او است که در سال 1395 توانست برنده‌ی نخستین دوره جایزه احمد محمود و همچنین به عنوان بهترین مجموعه داستان نیز انتخاب شود. 
محتوا و مضمون داستان‌های این مجموعه بر پایه ترس و تجربیات مشابه آن است. هریک از داستان‌ها در فضای خاص و منحصربه‌فرد رقم خورده و مخاطب را در موقعیت‌های حسی متفاوتی قرار می‌دهد. 
ویژگی جذاب فضای داستانی این اثر، عنصر غافل‌گیری است؛ نویسنده در روند این داستان‌ها خواننده را در موقعیتی قرار می‌دهد که لحظه به لحظه قضاوت او درباره پایان‌بندی داستان تغییر کند... 
اگر علاقه‌مند به تجربه داستان‌های کوتاه ایرانی هستید، این اثر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کتاب پیش رو به عنوان یکی از آثار موفق در میان داستان‌های کوتاه، تجربه نابی را به اهالی فرهنگ هدیه خواهد داد.
گفتنی است این اثر به همت نشر چشمه روانه بازار شده و هم اکنون در ویترین آنلاین نبض هنر قابل دسترسی است.

بریده‌ای از این اثر را به اتفاق می‌خوانیم:
«من یک‌بار از اقیانوس رد شدم و نمُردم. چهار سال پیش سوار قایق ماهی‌گیری کوچکی با سی و چهارتا جلیقه نجات. ما نود و دو نفر بودیم که سوار شدیم و چهل و یک نفرمان سالم رسیدند استرالیا. برای کسی که زن بارداری را آرام هُل داده و انداخته توی آب، رد شدن دوباره از این اقیانوس ترسناک است. حتا اگر بی‌خیال روی صندلی قایق بزرگی نشسته باشد و دختر و زنش هم زل زده باشند به آب شفاف اقیانوس و ماهی‌های خوش‌رنگی که آن زیر بین مرجان‌ها می‌چرخند. قایقی که از شهر کوچکی راه افتاده سمت صخره‌های بزرگ مرجانی. جایی که جنگل است و صخره‌هایی که زیر آب تا کیلومترها راه کشیده‌اند.»

لینک خرید کتاب: همین امشب برگردیم

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین