«با همه چی»، مجموعه شعر و کاریکاتور اثر شل سیلور استاین
«با همه چی»، مجموعه شعر و کاریکاتور اثر شل سیلور استاین
منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۲/۲۳

«شل سیلور استاین» نویسنده، کارتوریست، خواننده و شاعر آمریکایی بود که شهرت او بر کسی پوشیده نیست. تفکر ساده و در عین حال عمیق او که اغلب در قالب طنز بیان می‌شد، از او چهره‌ی شاد و عمیقی در ذهن‌ها ساخته بود و همین منجر شد تا مرگ ناگهانی او در سال 1999، شوک عمیقی به دوستداران و هواداران او وارد کند.
ویژگی خاص آثارش این بود که دنباله‌رو هنرمند خاصی نبود و مسیر منحصربه‌فردی را برای خود برگزیده بود. او اغلب به عنوان نویسنده و نقاش کودکان فعالیت می‌کرد؛ اما دلنشین بودن آثار او، دایره‌ی سنی مخاطبانش را تا حد زیادی گسترش داد؛ تا جایی که بیشتر مخاطبان او را بزرگسالان تشکیل می‌دادند.
زبان نوشته‌های او قالبی طنزگونه، عمیق و گاها تلخ دارد. درون‌مایه و سبک نوشته‌های او به گونه‌ای است که پشت ظاهر ساده‌ی آن، می‌توان تفکرات عمیق فلسفی، اجتماعی و روان‌شناختی را مشاهده کرد.
از آثار شناخته شده و موفق او می‌توان به «یک زرافه و نصفی»، «بالا افتادن»، «با همه چی»، «در جستجوی قطعه گمشده»، «نوری در اتاق زیر شیروانی» و... اشاره کرد.
«با همه چی» اثر ارزشمند دیگری از این نویسنده است که با ترجمه روان «رضی هیرمندی» و «مهرنوش پارسانژاد» در اختیار علاقه‌مندان فارسی زبان قرار گرفته است. 
این مجموعه مشتمل بر کاریکاتورها و اشعار و نوشته‌هایی است که پیش از این در هیچ‌یک از آثار او منتشر نشده‌اند و همین موضوع، جذابیت آن را برای طرفداران سیلور استاین دوچندان می‌کند.
او در این اثرش نیز بار دیگر در یک هیئت ساده و کودکانه، قصد دارد حرف‌های جدی‌اش را به ما انتقال بدهد و ما را به خودمان بیاورد درباره‌ی آنچه که در دنیای اطرافمان در حال وقوع است...
اگر علاقه‌مند به سبک و سیاق این نویسنده هستید، مطالعه «با همه چی» را به شما پیشنهاد می‌کنیم. گفتنی است این اثر به همت نشر «افق» روانه بازار شده و هم‌اکنون در سایت فروش آنلاین کتاب نبض هنر در دسترس شما قرار دارد.

بریده‌ای از این کتاب را با هم می‌خوانیم:
«به کافه‌چی گفتم: «یه ساندویچ سوسیس می‌خوام.» گفت: «با چی؟» گفتم: «با همه چی.» اشتباه گنده‌ی من همین بود واقعا چون ساندویچ سوسیس رو آوردن واسه من! اما با یه طوطی و یه زنبور عسل نقاب‌دار، یه شن‌کش و یه آچار، یه ساعت مچی و یه موش ماسک‌دار، یه ماهی طلایی و یه قورباغه و یه ویولن یه پرچم و یه تاب و یه تلویزیون!
تا من باشم و دیگه سفارش ندم به کافه‌چی ساندویچ سوسیس با همه چی!»

لینک خرید کتاب: با همه چی

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین