همراه با «خانه هفت شیروانی» یکی از آثار ادبی مشهور جهان
همراه با «خانه هفت شیروانی» یکی از آثار ادبی مشهور جهان
منتشر شده در ۱۳۹۹/۸/۱۹

«خانه هفت شیروانی» یکی از آثار ادبی مشهور جهان است که در بسیاری از دسته‌بندی‌ها، به عنوان یکی از «صد رمان برتر تاریخ»، از آن یاد شده است.
نویسنده این اثر «ناتائیل هاثورن» نام دارد که در دهه‌ی 1860 در آمریکا می‌زیست. از او رمان‌ها و داستان‌های کوتاه بسیاری منتشر شده که بیشتر شهرت او مرهون داستان‌های کوتاهش است. از دیگر آثار منتشرشده‌ی او می‌توان به «داغ ننگ» و «صورت سنگی بزرگ» اشاره کرد.
«خانه هفت شیروانی» داستانی است که در ژانر وحشت نوشته شده است. داستان روایت‌گر زندگی چند نسل از یک خاندان است که درگیر یک نفرین قدیمی هستند. 
بستر این داستان در میانه قرن نوزدهم میلادی و در منطقه نیوانگلند ایالات متحده آمریکا روایت می‌شود. کلنل پینچیون که بنیان‌گذار خاندان پینچیون است، به‌واسطه قدرت خود، زمینی را با زور از یک جادوگر می‌گیرد و پس از رسیدن به خواسته‌ی خود، او را به جرم جادوگری محکوم به اعدام می‌کند. جادوگر در لحظات پایانی زندگی خود کلنل را نفرین کرده و کلنل و خاندانش را به مرگی خاص در آینده‌ای نه چندان دور هشدار می‌دهد. چند روز بعد کلنل در همان خانه‌ای که در زمین جادوگر بنا کرده،  به طرز وحشتناکی می‌میرد و ادامه‌ی داستان مربوط به نوادگان اوست که درگیر این نفرین می‌شوند...
این کتاب در 21 فصل به نگارش در آمده و با ترجمه‌ی «احمد مسعودی» و به همت نشر نیلوفر به چاپ رسیده است.
مطالعه‌ی این داستان خاص را به دوستداران ژانر وحشت و معمایی پیشنهاد می‌کنیم. این اثر در ویترین آنلاین نبض هنر در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
با هم بریده‌ای کوتاه از این اثر را می‌خوانیم:
هیچ چیز احساس غم‌آلود زوال و انحطاط را بیش از ناتوانی در برخورد با چیزهایی ناآشنا و ناتوانی در همگامی با سرعت گذشتن زمان در انسان ایجاد نمی‌کند. 
به این حالت باید حیات معلق و یا خفقان زندگی نام گذاشت. اگر بنا بود که این نیرو و توان در انسان واقعا نیست شود، جاودانی سودی نداشت... 

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین