«هزار خورشید تابان» اثر خالد حسینی
«هزار خورشید تابان» اثر خالد حسینی
منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۱/۶

«هزار خورشید تابان» شاهکار دیگری از نویسنده مشهور افغان «خالد حسینی» است که پیش از این کتاب «بادبادک باز» را از او معرفی کرده‌ایم.
این کتاب زیبا، وضعیت زندگی سخت زنان افغان را در داستانی به تصویر می‌کشد. می‌دانیم که زنان دنیا به‌خصوص زنان جوامع مسلمان در طول تاریخ متحمل سختی‌های بسیار زیادی شده‌اند که در این بین زنان افغان از این قاعده مستثنی نبوده و رنج‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند.
افغانستان در سال‌های اخیر جنگ‌های داخلی بسیار زیادی را به خود دیده است و این داستان نیز در اثنای همین جنگ‌ها به نگارش در آمده است. از همین حیث خالد حسینی در زمره نویسندگان دغدغه‌مندی به حساب می‌آید که با توجه به دردها و معضلات جامعه کشور خود، رسالت نویسندگی خود را به زیبایی و حد کمال به ثمر رسانده است.
هزار خورشید تابان روایت‌گر داستان زندگی دو زن افغان است. یکی از آن‌ها «مریم» نام دارد که از طبقات پایین جامعه بوده و از خانواده خود رانده شده و نماد قشر ضعیف جامعه افغانستان است. شخصیت دیگر «لیلا» نام دارد که نقطه مقابل مریم بوده و در خانواده‌ای روشن‌فکر رشد یافته است. طبعا زندگی آن‌ها مسیرهای متفاوتی را پیش می‌گیرد؛ اما بروز یک اتفاق منجر به آن می‌شود که مسیر زندگی این دو مشابه و همراه یک‌دیگر گردد...
اگر پیش از این کتاب «بادبادک باز» را از این نویسنده مطالعه کرده‌اید، این اثر را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم. 
گفتنی است این اثر به همت پریسا سلیمان‌زاده و زیبا گنجی ترجمه شده و توسط انتشارات مروارید روانه بازار شده است.
برای تهیه آثار این نویسنده گران‌قدر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

بریده‌ای از این اثر را باهم می‌خوانیم:
«تقصیر تو که نیست. گوش می‌دهی؟ تقصیر تو نیست. تقصیر به گردن این وحشی‌هاست. مرا از پَشتون بودنم شرمنده کرده‌اند. قومم را بدنام کرده‌اند. تو تنها نیستی، همشیره. مادرهایی مثل تو مدام می‌آیند- مدام- مادرهایی اینجا می‌آیند که نمی‌توانند به بچه‌هایشان خوراک بدهند، چون «طالبان» اجازه نمی‌دهد از خانه بیرون بروند و کار کنند. پس خودت را ملامت نکن. هیچ‌کس اینجا ملامتت نمی‌کند. من می‌فهمم.»

لینک خرید کتاب: هزار خورشید تابان

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین