«نیم دانگ، پیونگ یانگ» اثر رضا امیرخانی
«نیم دانگ، پیونگ یانگ» اثر رضا امیرخانی
منتشر شده در ۱۳۹۹/۵/۶

«رضا امیرخانی» از پرمخاطب‌ترین نویسندگان عصر حاضر است. او با نگارش داستان‌هایی از قبیل «رهش»، «منِ او»، «ارمیا»، «قیدار» و... توانایی خود را در رضایت مخاطب و تبحر در نوشتن داستان‌هایی با مضامین و موضوعات متنوع به اثبات رسانید. 
«نیم دانگ پیونگ یانگ» یکی دیگر از آثار جذاب و متفاوت اوست. 
او در این داستان سفرنامه‌ی خود در سال‌های 2018 و 2019 به کره‌ی شمالی را به نگارش درآورده است. کشوری که همواره هدف قضاوت‌ها بر اساس دیده‌ها و شنیده‌ها، و نه بر اساس تجربه‌های فردی بوده است. او در این کتاب کوشیده تا با واسطه بیان تجربیات شخصی خود، ابهامات موجود در ذهن خوانندگان درباره این کشور و آداب و رسوم و سیاست‌های رایج آن را روشن نموده و برطرف نماید.
کتاب پیش رو دارای سه فصل با عناوین کیم چی، قاشق‌چی و چیطولی می‌باشد. او سعی داشته تا با وجود تدابیر شدید امنیتی در این کشور، دیده‌ها و شنیده‌های خود را به تصویر بکشد. اما طبق عقیده‌ی خود او، این فقط نیم دانگ از پیونگ یانگ است! و فرصت و امکانی برای بیان و تجربه‌ی پنج و نیم دانگ باقی، وجود نداشته است...
تجربه‌ی این اثر جذاب و خواندنی را به دوستداران قلم رضا امیرخانی و همچنین علاقه‌مندان به تجربه‌ی سفر در کتاب‌ها پیشنهاد می‌کنیم. 
برای تهیه‌ی این اثر و همچنین سایر آثار این نویسنده که به همت نشر «افق» به چاپ رسیده‌اند، می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

باهم بخشی از داستان را می‌خوانیم:
«خشکم می‌زند!
– آقای نویسنده!
تقریباً این آمادگی را داشتم که درجایی به هویت واقعیم کسی اشاره کند. این خیلی طبیعی بود و احتمالاً با یک جست‌وجوی ساده همه‌چیز لو می‌رفت؛ اما در این دیدار آخر و در این سطح اصلاً انتظار نداشتم…
دوباره با صدایی از ته گلو می‌گوید:
– آقای نویسنده! درست بنویس!
می‌خندم. هنوز دستم را رها نکرده است. می‌گویم:
– تلاش می‌کنم صادق باشم. تحریم از مبادله‌ی کالا و ارز جلوگیری می‌کند. نمی‌گذارد کالا و ارز شما در کشور دیگری راه پیدا کند… اما تحریم به‌جز کالا و ارزِ شما، جلو حرکت حرفِ شما را هم می‌گیرد…
دوباره دستم را می‌گیرد و فشار می‌دهد و با خوش‌حالی تائید می‌کند. بیش‌تر صدایی می‌شنوم از داخل حنجره‌اش که نشان رضایت است. حالا وقتش است که در کوتاه‌ترین زمان حرفم را بزنم. می‌گویم:
– در تحریم کالا و ارز مقصر امپریالیسم است، اما مقصر اصلی تحریم حرف شما، امپریالیسم نیست، خودتان هستید!»

لینک خرید کتاب: نیم دانگ پیونگ یانگ

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین