نگاهی به داستان پدرکشی اثر امیلی نوتومب
نگاهی به داستان پدرکشی اثر امیلی نوتومب
منتشر شده در ۱۳۹۹/۳/۱۴

«پدرکشی» اثری دیگر از «امیلی نوتومب» است که پیش‌ازاین با انتشار «بهداشت قاتل» توانسته بود جایگاه حائز اهمیتی در میان نویسندگان مطرح دنیا برای خود رقم بزند.  
پدرکشی داستان پسربچه‌ای به نام «جو» است که در دوران کودکی خود درگیر ارتباطات خارج از چارچوب مادرش با دیگر مردها شده و پس از ترک خانواده‌اش، تمرکز و زندگی خود را بر روی علاقه‌ی خود یعنی «تردستی و شعبده‌بازی» می‌گذارد. او تنهایی‌ها و بی‌کسی‌های خود را با این کار جبران کرده و در کازینوها و مکان‌هایی مشابه آن وقت خود را می‌گذارند تا بتواند از این طریق درآمدی کسب کند؛ تا آنجا که در این مسیر با یکی از شعبده‌بازهای مشهور دنیا «نورمان» آشنا شده و او جو را به فرزندخواندگی می‌پذیرد. غافل از آنکه با ورود جو به خانواده‌ی او، عشقی ممنوعه به زندگی آن‌ها راه پیدا می‌کند و زندگی و روابط او و همسرش را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.  
جو در این داستان شخصیت مرموز و عجیب‌وغریبی دارد که اعمال او به‌سادگی قابل پیش‌بینی نیست؛ و این موضوع تا آخرین صفحه‌ی داستان، اتفاقات حیرت‌انگیزی را برای خواننده رقم میزند. 
این اثر خواندنی برای علاقه‌مندان داستان‌های منحصربه‌فرد خارجی در ویترین آنلاین «نبض هنر» در دسترس دوستداران این سبک داستان قرار دارد. 

بخشی از اثر را به‌اتفاق می‌خوانیم: 
«به‌هرحال شعبده کردن یعنی حقه‌بازی و تقلب.» 
«باهات موافق نیستم. یک فرق مهم و اساسی بین شعبده‌بازی و حقه‌بازی هست: در شعبده واقعیت به نفعِ مخاطب و باهدف خوشایند بودن برای بیننده و ایجاد نوعی تردیدِ رهایی‌بخش تغییر شکل می‌ده. اما در تقلب واقعیت برای آسیب رسوندن به‌طرف مقابل و به‌قصد دزدیدن پولش تغییر می‌کنه.» 
«اگه موضوع فقط پوله که...» 
«موضوع خیلی مهم‌تر از پوله. شعبده‌باز مخاطبش رو دوست داره و براش ارزش قائله، اما یه متقلب در حقیقت از طرف مقابل دزدی می‌کنه و اون رو تحقیر می‌کنه.» 
 

لینک خرید کتاب: پدرکشی

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین