«نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد» اثر آلبرت الیس و آرتور لانگ
«نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد» اثر آلبرت الیس و آرتور لانگ
منتشر شده در ۱۴۰۰/۱/۱۸

همه‌ی ما گاه در زندگی شرایطی را تجربه کرده‌ایم که اطرافیان، باعث کاهش انرژی درونی ما می‌شوند. انسان‌هایی که شاید عضوی از خانواده‌ی ما باشند، شاید دوست یا هم‌کلاسی ما باشند یا شاید همکار ما. هرکدام از آن‌ها ممکن است به دلیلی ما را از آن‌چه واقعا هستیم دور کنند و به جایی برسانند که باعث به هم‌ریختگی اعصابمان ‌شود.
شاید این اتفاق به ندرت رخ دهد که اطرافیان موجب ناخوشی ما شوند، اما گاهی انگار خودمان این اجازه را به دیگران می‌دهیم. کتاب «نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد» در راستای جلوگیری از وقوع همین اتفاق نوشته شده است. نویسندگان این کتاب تلاش می‌کنند به ما یاد دهند چگونه انسانی فعال و با شور و نشاط باشیم و به کمتر کسی اجازه‌ی دخالت در هاله درونی انرژی‌مان را بدهیم.
«نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد» را دکتر آلبرت الیس با همکاری آرتور لانگ نوشته است و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سرتاسر جهان است، چرا که در عصر شلوغ و پرهیاهوی دنیای امروز، باید بتوانیم با آرامش به تلاش و کوشش خودمان ادامه دهیم و تاثیر دیگران را بر ذهن خود کمتر کنیم. این کتاب در ایران توسط شمس‌الدین حسینی و الهام آرام نیا ترجمه شده و آنتشارات «نسل نواندیش» آن را چاپ و منتشر کرده است، هم‌اکنون نیز‌ در ویترین آنلاین نبض هنر در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
این کتاب در فصل‌هایی تحت عناوین «چطور به اشخاص و موضوعات اجازه می‌دهیم دکمه‌ی اعصاب ما را فشار دهند»، «باورهای نامعقولی که باعث می‌شود به دیگران اجازه دهیم اعصابمان را به هم بریزند»، «ترجیحات واقع‌بینانه: جایگزینی مناسب برای تفکر نامعقولی که باعث ناراحتی ما می‌شود»، «ده باور نامعقول که با استفاده از آن‌ها به اشخاص و موضوعات اجازه می‌دهیم بی‌جهت اعصابمان را به هم بریزند»، «چگونه تفکر نامعقولتان را تغیر دهید: چهار گام به سوی موفقیت»، «چگونه در محل کار اجازه ندهید افراد و موضوعات اعصابتان را به هم بریزند»، «همسران: اصلی‌ترین عامل به هم ریختن اعصاب»، «فرزندپروری: آزمون یکی به آخر»، «کثرت عواملی که اعصابتان را به هم می‌ریزد» و «در مقابل آن‌ها بایستید»، تمام افراد و فضاهایی را که ممکن است بر ذهن ما در زندگی روزمره مان اثر منفی بگذارند، مورد بررسی قرار داده و راهکارهای مقابله با بروز چنین احساساتی را به ما آموخته اند.

بریده‌ای از این کتاب را به اتفاق هم می‌خوانیم:
-برای یافتن باورهای غیرمنطقی‌تان، از خودتان بپرسید: وقتی اجازه می‌دهم اعصابم به‌هم بریزد، درباره‌ی چه بایدها و بایست‌هایی فکر می‌کنم؟ آیا اصرار دارم که باید خوب عمل کنم؟دیگران باید بهتر با من رفتار کنند؟شرایط باید آن‌طور که من می‌خواهم باشد؟/
-در واقع اشخاص و موضوعات اعصاب ما را به هم نمی‌ریزند. شاید به نظر برسد که آن‌ها این کار را می‌کنند، اما درواقع این‌که ما درباره‌ی آن‌ها چه فکری کنیم و چه واکنشی نشان دهیم، تعیین می‌کند که چقدر نارارحت شویم و چطور در موقعیت‌های خاص واکنش نشان دهیم.
-هروقت به شدت احساس ناراحتی می‌کنید و به کسی یا چیزی اجازه می‌دهید اعصابتان را به هم بریزد، مطمئن باشید که هم ترجیح واقع‌بینانه و منطقی دارید و هم باید و بایستی غیرمغقول و مطالبه‌گرانه دارید. سعی کنید آن را پیدا کنید، مورد تردید قرار دهید وبه خواسته یا ترجیح تبدیل کنید...

اگر علاقه‌مند به کتب روانشناسی و شاد زیستن هستید، این اثر را از دست ندهید. 

لینک خرید کتاب: نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین