نمایشنامه ۵۹/۶/۳۰
نمایشنامه ۵۹/۶/۳۰
منتشر شده در ۱۳۹۹/۴/۱۳

«کرامت یزدانی» آثار بسیار زیادی در حیطه‌ی پژوهش و داستان کوتاه در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده و از زمره نویسندگانی‌ست که دیدگاه‌های متفاوتی در این عرصه ارائه می‌دهد.

نمایشنامه 59/6/30 اثری از او درباره «جنگ» است که به همت نشر «سوره مهر» روانه بازار شده است. 

این داستان روایت‌گر وجهی متفاوت و نو از هشت سال دفاع مقدس است که تاکنون کمتر نویسنده‌ای با این دیدگاه به موضوع نگریسته؛ روایتی که نشان‌دهنده‌ی خسارات معنوی نه تنها برای ملت ایران بلکه برای مردمان عراق است که هردو در این جنگ درگیر تمام آن چیزی بوده‌اند که خود در تصمیم‌گیری آن اختیار و اراده‌ای نداشته‌اند.

او با نگاهی فارغ از جانب‌داری از ملت و فرهنگی خاص، داستان یک وصلت عاطفی میان دو جوان از این دو ملیت را روایت می‌کند که عروسی آن‌ها به علت جنگی ناخواسته تبدیل به عزا شده و درگیری‌های بسیاری میان این دو خانواده رقم می‌خورد. خانواده‌هایی که پیش از این از دو کشور هم مرز و هم ریشه بوده‌اند اما اکنون در جنگ و کشتار به سر می‌برند... .

از این نویسنده آثاری همچون «کاکوتی»، «سه زِ»، «نبرد با، یا، بازی با منتقدان» به چاپ رسیده و تمامی آثار او در میان آثار پرفروش در عرصه هنر و فرهنگ محسوب می‌شوند.

برای تهیه نمایشنامه زیبای «59/6/30» میتوانید به ویترین آنلاین «نبض هنر» مراجعه نمایید. 

بخشی از این نمایشنامه را با هم می‌خوانیم:

«آدما قصه‌ها و حکایتا رو با خودشون ای‌وَر و اووَر می‌برن و هی به قصه‌هاشون پرو بال می‌دن. اگرم آدم بخواد از سرگذشت خودش فرار کنه، قصه‌ها پا در می‌آرن، جون می‌گیرن و راه می‌افتن و می‌آن دنبالش. می‌فهمی چی می‌گم؟ مو خودم بچه‌ی این شطم، لب ساحل به دنیا اومدم، پا هِشتم رو ماسه‌های داغش و قد کشیدم، بزرگ شدم، به صدای نی‌های همی نیزار عاشق شدم، یه عشقی مث طعم خسبک. مو به خرمای نارس می‌گیم خسبک. شما چی می‌گید؟»

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین