مولوی دیروز و امروز، شرق و غرب
مولوی دیروز و امروز، شرق و غرب
منتشر شده در ۱۳۹۹/۵/۲۴

«مولانا جلال الدین بلخی» از جمله شخصیت‌هایی است که در سراسر دنیا شناخته شده و همواره در زمره افراد پر رمز و راز تلقی شده؛ بسیاری از شعرا و نویسندگان در اقصی نقاط دنیا تحت تاثیر او بوده و اشعار و آثار او را منبع الهامی برای آثار خود قرار داده‌اند.
«فرانکلین دی. لوئیس» نویسنده و پژوهش‌گر ادبیات فارسی اهل شیکاگو، یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مولوی‌پژوهان غرب است. او پیش از این در رساله‌ی دکتری خود، حکیم سنایی و سرگذشت و آثارش را مورد بررسی و پژوهش قرار داده بود و توانست جوایز بسیاری را در حوزه ادب فارسی کسب کند.
او در این اثر به شرح زندگی و آثار مولانا پرداخته است. او در این کتاب، مولانا را از دو دیدگاه انسان‌زادگی و شاعر مورد بررسی قرار داده و سعی داشته تصویری واضح و شفاف از این دوبعد شخصیتی مولانا به خواننده ارائه دهد. 
شرح کاملی از تغییرات و تکامل آثار مولانا در طول زندگیش، به ویژه آشنایی او با شمس تبریزی که او نیز خود شخصی پر رمز و راز بوده است، در این اثر گنجانده شده است. 
مطالعه این اثر را به دوستداران ادب فارسی به ویژه پژوهش‌گران مولانا و سبک شعری او، پیشنهاد می‌کنیم. 
گفتنی است این اثر به همت نشر ثالث و با ترجمه فرهاد فرهمندفر روانه بازار شده و هم اکنون در ویترین آنلاین نبض هنر قابل خریداری است.

با هم بخشی از مقدمه مترجم را می‌خوانیم:
مولانا، دیروز تا امروز، شرق تا غرب با فرض اینکه خوانندگانش بیشتر آمریکایی خواهند بود نوشته شد، و با دو هدف طراحی شد. اول از همه بگویم که سه گفتمان مختلف درباره‌ی مولانا در دو سه دهه‌ی اخیر بوجود آمده است: گفتمان پژوهشی و دانشگاهی، گفتمان عرفانی و گفتمان مردم‌پسند و تجارتی. این سه گفتمان همزمان ولی جدای از یکدیگر هرکدام به راه خود ادامه می‌دهند. با نوشتن این کتاب نخست خواستم این سه گفتمان را تا حد امکان با هم پیوند بزنم....

لینک خرید کتاب: مولوی

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین