«من پیش از تو» اثر جوجو مویز
«من پیش از تو» اثر جوجو مویز
منتشر شده در ۱۴۰۰/۴/۲۰

«من پیش از تو» از محبوب‌ترین عاشقانه‌های جوجو مویز، نویسنده انگلیسی است. داستانی که به گفته‌ی نیویورک تایمز خواننده را در موقعیتی قرار می‌دهد که اشک‌ریزان بخواند و جلو برود.... این کتاب را مریم مفتاحی ترجمه کرده و به همت نشر آموت چاپ و منتشر شده است. برای تهیه این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه کنید. 

«من پیش از تو» ماجرای زندگی پسر جوان و ماجراجویی به نام ویل است که به ورزش‌های مخاطره‌آمیزی چون صخره‌نوردی می‌پردازد. در میان همین تفریحات است که اتفاقی برایش رخ می‌دهد و در لحظه‌ای تمام زندگی‌اش دچار دگرگونی می‌شود. او در یک سانحه فلج می‌شود و در اوج جوانی،‌ سلامتی و ثروت ناچار است بقیه زندگی خود را در خانه و تحت نظر بگذراند. او که به این وضعیت عادت ندارد تصمیم به خودکشی می‌گیرد. مادر ویل که از این تصمیم باخبر شده سعی می‌کند زندگی پسرش را متحول کند. او دختری جون و پرانرژی را که نیاز شدیدی به کار و تامین مخارج زندگی دارد استخدام می‌کند تا پرستار پسرش باشد. از آنجا که ویل شدیدا افسرده و در خود رفته است، ارتباط اولیه بین آن‌ها به سختی شکل می‌گیرد. لوییزا سعی می‌کند آرام آرام ویل را به زندگی برگرداند و در نهایت ارتباط آن‌ها به عشقی آرمانی و خارج از چارچوب‌های زمینی تبدیل می‌شود. 

از کتاب «من پیش از تو» فیلمی با همین نام نیز در سال 2016 ساخته شده است. بخشی از متن این کتاب را باهم می‌خوانیم:

«رهبر ارکستر قدمی به جلو برداشت و با پا دو بار به سکو ضربه زد، یک هیس قوی سالن را فراگرفت. سکوت برقرارشده زنده و مشتاق بود. بعد رهبر ارکستر چوبش را به حرکت درآورد و یک‌باره صدای ساز درنهایت شفافیت سالن را پر کرد، موسیقی حالا برایم عینیت مادی پیدا کرده بود؛ چیزی نبود که فقط از راه گوشم بشنوم؛ بلکه در تمام وجودم جاری ‌شده بود، اطرافم را گرفته و حواس پنج‌گانه‌ام را به لرزه انداخته بود. پوستم سوزن‌سوزن شده و کف دستم عرق کرده بود... قوه‌ی تخیلم به طرز غیرمنتظره شکوفا شده بود؛ همان‌طور که نشسته بودم، هیجان‌های گذشته یک‌باره در وجودم غلیان پیدا کردند. افکار و ایده‌های نو در ذهنم پیچیدند، گویی به بینش و بصیرت دیگری دست ‌یافته‌ام. خیلی چیزها بود؛ اما اصلا دلم نمی‌خواست به پایان می‌رسید، دوست داشتم تا ابد همان‌جا بنشینم...»

لینک خرید کتاب: من پیش از تو

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین