معرفی کتاب «اسطوره‌های روشنایی ایران زمین»
معرفی کتاب «اسطوره‌های روشنایی ایران زمین»
منتشر شده در ۱۳۹۹/۴/۱۸

تاریخ و فرهنگ ایران زمین، نه‌تنها در خود ایران بلکه در تمامی دنیا و برای تمامی سنین موضوعی قابل توجه است؛ و این مهم عموما شامل قشر خاصی از جامعه نمی‌شود، بلکه تمامی افراد با هر نوع دغدغه‌ای، برخوردی هرچند کم با مفاهیم اصیل موجود در آن دارند.
در اثر پیش رو، نویسنده‌ی جوان و خوش‌ذوق، خانم «نازنین نانا والاجم» که کارگردان تئاتر و طراحی حرکت از حیطه فعالیت‌های اوست، دستی در پژوهش در حوزه فرهنگ و آیین‌های ایرانی و مشرق زمین نیز دارد. 
او در این اثر، گروه سنی نوجوان را هدف قرار داده و تلاش بر آن داشته تا داستان‌های کهن فارسی و اسطوره‌های آن را به زبان و ادبیاتی ساده به این گروه سنی بشناساند. داستان‌ها و متون کهنی از قبیل (بندهش، مینوی خرد و...) در این اثر با نثری ساده به چشم می‌خورند تا فهم و درک این مفاهیم مهم و تاثیرگذار برای تمامی سنین امری ساده و نه‌چندان محال باشد.
از نکات جذاب این اثر، تلاش نویسنده آن در راستای وفاداری و حفظ اصالت آثار بوده است؛ او گاها تلاش کرده تا با توضیح و تفصیل بیشتر برخی داستان‌ها، فهم راحت آن‌ها را برای مخاطب فراهم آورد؛ اما از سویی تلاش بسیار او برای وفادار ماندن به این متون بسیار ستودنی است.
این اثر به همت نشر «هزاره ققنوس» به چاپ رسیده و هم اکنون در سایت فروش آنلاین «نبض هنر» در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. مطالعه این اثر را به دوستداران ادب فارسی، به‌ویژه کسانی که فرصت کمتری برای درک این آثار پیچیده دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از این اثر ارزشمند را باهم مرور می‌کنیم:
چوبی به پایش بود. حضور او در هر کجا آن‌قدر دلپذیر و چهره‌اش آن‌قدر خوش بود که به همه‌ی موجودات در آسمان، زمین و هر آن کس که او را می‌دید، آسایش و نیکویی هدیه می‌داد.
روشنایی وقتی باد را به روی زمین می‌فرستاد، به او گوشزد کرد که مهم‌ترین خصوصیتش چابکی و لطافت اوست؛ چُنان لطیف که گاهی حضورش حتی احساس نمی‌شود.
برای همین خیلی وقت‌ها آدم‌ها احساس نمی‌کردند باد در بدن‌شان رفت و آمد می‌کند! شاید هم عادت کرده بودند با نفس‌هایشان، لطافت و تازگیِ همیشگی باد را به درونشان دعوت کنند اما متوجه حضورش نشوند!
به هر حال روشنایی از باد خواسته بود، به همه‌جا سر بزند و در هر کجا احساسی لذت‌بخش به ارمغان آورد تا به شادیِ جهان بیفزاید... یعنی اگر از جای گرمی چون کویرگذشت، گرم باشد. اگر از برف و کوهستان گذشت مثل برف، سرد شود. اگر از جایی معطر گذشت، بوی خوش آن‌جا را بگیرد. و همچنین روشنایی به باد یادآوری کرد که؛ اگر بتواند با لطافتش خصوصیات دیگران را بگیرد و در آن‌ها زندگی کند، برای همه‌کس خوشایند و دلپذیر خواهد شد!

لینک خرید کتاب: اسطوره‌های روشنایی ایران زمین

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین