«ماشین‌هایی مثل من، آدم‌هایی مثل تو» اثر ایان مک ایوان
«ماشین‌هایی مثل من، آدم‌هایی مثل تو» اثر ایان مک ایوان
منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۰/۲۶

«ایان مک ایوان» نویسنده و نمایش‌نامه نویس اهل انگلستان است که تاکنون داستان‌ها و آثار چاپی بسیاری از او منتشر شده‌اند. در میان کارنامه موفقیت‌های او، دریافت جایزه‌ی ادبی من بوکر نیز به چشم می‌خورد.
از کتاب‌های برگزیده او که در ایران نیز به چاپ رسیده‌اند می‌توان به «پوست گردو»، «تاوان»، «آمستردام»، «خیالباف» و... اشاره نمود.
«ماشین‌های مثل من؛ آدم‌هایی مثل تو» اثری دیگر از این نویسنده است که در سال 2019 به چاپ رسید.
او در این داستان به شیوه‌ای زیبا و حیرت انگیز به مدرنیته و عصر تکنولوژی پرداخته است. داستان در بستر دهه 80 انگلستان می‌گذرد و دنیایی را به تصویر می‌کشد که به تازگی ماشین‌های خودکار و اینترنت پا به آن گذاشته‌اند و بخش مهمی از زندگی انسان را به خود اختصاص داده‌اند.
شخصیت اصلی داستان «چارلی فرند» است که رباتی از نوع پیشرفته (هوش مصنوعی) خریداری می‌کند. چارلی که دل در گرو دختر همسایه خود سپرده است، اکنون پس از ورود این ربات به زندگی‌اش، داستان ها و حوادث دیگری رقم می‌خورد؛ چرا که این ربات از نوع پیشرفته است و احساسات و ویژگی‌های انسان تا حد زیادی در او وجود دارد. نام این ربات «آدم» است و همچون انسان‌ها، چارچوب‌های شخصیت های بسیاری دارد که منجر به ایجاد یک مثلث عشقی میان خود، چارلی و دختر همسایه می‌شود!
اگر علاقه‌مند به رمان‌های علمی- تخیلی هستید، این کتاب را از دست ندهید. گفتنی است این اثر به همت «اشکان دانشمند» ترجمه شده و توسط نشر نیماژ به چاپ رسیده است.
برای دسترسی آسان‌تر به این کتاب می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

بریده‌ای از این کتاب را باهم می‌خوانیم:
«…نسل‌کشی، شکنجه، برده‌داری، قتل‌های خانگی، کودک‌آزاری، تیراندازی در مدارس، تجاوز و حجم بالای خوشنت‌های روزمره؛ ما در کنار این مشقت و رنج زندگی می کنیم و شگفت‌زده نمی‌شیم و باز هم چیزهایی برای شاد بودن پیدا می‌کنیم، حتی برای عاشق شدن. هوش‌های مصنوعی مقاومت ما رو ندارن»

لینک خرید کتاب: ماشین‌هایی مثل من، آدم‌هایی مثل تو

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین