«قلب سگی» اثر میخاییل بولگاکف
«قلب سگی» اثر میخاییل بولگاکف
منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۰/۳

«قلب سگی» داستانی مشهور از نویسنده روسی «میخاییل بولگاکف» است که نخستین بار در سال 1925 به چاپ رسید؛ اما سالیان طولانی ممنوع‌الچاپ شد تا آنکه مجدد در سال 1987 در اتحاد جماهیر شوروی به چاپ رسید.
قلب سگی داستانی تمثیلی و نمادین است که با زبانی انتقادی و طنز به نگارش درآمده است. این کتاب پس از مرگ لنین (رهبر انقلاب 1917 روسیه) نوشته شد و تمثیلی بر شرایط حاکم بر جامعه در آن زمان است؛ زمانی‌که برخورد با مردم جامعه رفتاری خشمگینانه با حیوانات را در ذهن تداعی می‌کرد و نویسنده در این اثر نشان داده آنچه که «انسان» را به‌وجود می‌آورد، «روح» و «احساس» است نه صرفا ظاهری شبیه به انسان...
داستان روایت‌گر جراحی عجیب است که یک سگ بی‌پناه و زخمی را به خانه‌ی خود می‌آورد و بطور پنهانی عمل جراحی خاصی بر روی او انجام می‌دهد. او در این جراحی، سگ را به قالب یک انسان درمی‌آورد. اما دست بر قضا این سگ در قالب انسانی می‌رود که پیش از این یک تبهکار بوده است. سگ پس از زنده شدن در قالب این انسان، رفتارهای عجیب و غریب و خطرناکی از خود بروز می‌دهد...
سگ در این داستان نمادی از روسیه در دوران انقلاب است و جراح در این داستان به نوعی تجسمی از حزب کومونیست است. 
اگر علاقه‌مند به داستان‌های سیاسی هستید، این کتاب تجربه‌ی جالبی خواهد بود. گفتنی است این کتاب به همت نشر «ماهی» و با ترجمه زیبا و روان «آبتین گلکار» به چاپ رسیده است. 
برای تهیه آسان‌تر این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

بریده‌ای از کتاب را تقدیم نگاهتان می‌کنیم:
«از دور ممکن است آن‌ها را اشتباه گرفت، ولی از روی چشم‌ها نه. این جا دیگر نه از دور، نه از نزدیک نمی‌شود اشتباه گرفت! وای، چشم قضیه‌ی مهمی است! چشم هواسنج است. همه‌چیز در چشم معلوم است: معلوم است چه کسی روحش سرشار از گرماست، چه کسی ممکن است بی‌خود و بی‌جهت با نوک چکمه‌اش لگد بزند به دنده‌ی تو، و چه کسی خودش از همه می‌ترسد. به خصوص گرفتن پاچه‌ی این نوکرصفت‌های گروه آخر خیلی لذت بخش است. حالا که می‌ترسی بگیر که آمد! اگر می‌ترسی، یعنی حقت است!»

لینک خرید کتاب: قلب سگی 

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین