«قرن من» اثر گونتر گراس
«قرن من» اثر گونتر گراس
منتشر شده در ۱۳۹۹/۶/۲۴

«قرن من» اثر مشهور و شناخته‌شده‌ی دیگری از نویسنده آلمانی «گونتر گراس» است که پیش از این درباره‌ی رمان معروف «طبل حلبی» از او صحبت کرده‌ایم.
این اثر آخرین نوشته‌ی گونتر گراس است که آخرین برنده‌ی نوبل ادبی در قرن گذشته در سال 1999 بوده است و بدون شک منبع و مرجعی غنی برای بازنگری و شناخت قرن گذشته باشد؛ چرا که انعکاس مهم‌ترین و تاثیرگذارترین تغییرات و اتفاقات قرن گذشته را می‌توان در آثار هنرمندانه‌ی او مشاهده نمود.
قرن من مجموعه‌ای شامل 100 داستان کوتاه است که هریک بیان‌کننده‌ی وقایع یکی از سال‌های این قرن است. وقایعی که هریک می‌تواند به نوبه‌ی خود بیانگر مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، جنگ و... باشد. این داستان‌ها هریک ترس و واهمه‌ها و شاید پیروزی‌های این قرن را به تصویر می‌کشند.
زیبایی این داستان‌ها در آن است که گویی از سوی 100 راوی حکایت می‌شوند و با گذشت هرداستان، صدایی به صدای راویان قبلی اضافه می‌گردد و بالطبع این اثر، اثری فراتر و غنی‌تر از یک کتاب است...
این اثر زیبا را به علاقه‌مندانی که خواستار دانستن تاریخ در قالب داستان هستند، پیشنهاد می‌کنیم. 
این اثر توسط «کامران جمالی» ترجمه شده و به همت نشر «نیلوفر» در بازار قرار دارد. برای تهیه آسان این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

نوشته ی پشت جلد این اثر را با هم میخوانیم:
قرن من آخرین اثر گونتر گراس، برجسته ترین نویسنده ی حال حاضر آلمان است؛ شاید او که برنده ی نوبل ادبی ۱۹۹۹ و آخرین برنده ی این جایزه در قرن گذشته است، مناسب ترین شخص برای بازنگریستن آن قرن باشد. قرن من مجموعه ای از یکصد داستان کوتاه است که هریک به یکی از سال های قرن بیستم می پردازد و هر داستان را راوی جداگانه ای نقل می کند و در کل، بافته ای از تاریخ قتل، جنگ، دستاوردهای شگفت انگیز در فن آوری، خفقان، موفقیت های ورزشی، پیشرفت های علمی، و زیاده خواهی را شکل می دهد و تصویری یک پارچه از قرن بیستم را به نمایش می گذارد. او در این کتاب، پیروزی ها و هراس های قرن بیستم را به تصویر می کشد و این قرن را در شکوه و ظلمتش نمایش می دهد. در این کتاب، هر سال تسلیم سال قبل می شود و صدای یک راوی، به صدای راویان گذشته می پیوندد، بنابراین قرن من بسیار فراتر از مجموعه ی صد داستان تشکیل دهنده ی آن است. نام کتاب خود نشان می دهد که اثری است عظیم و جهان شمول و در عین حال شخصی؛ و نویسنده به گونه ای هنرمندانه توانسته این دو مضمون متفاوت را در کتاب با هم بیامیزد. گراس در این مجموعه خلاقانه ترین شکل پیوند تخیل و تاریخ، واقعیت عینی و داستان را تحقق می بخشد.

لینک خرید کتاب: قرن من 

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین