«قدرت بازیگر» اثر ایوانا چوبوک
«قدرت بازیگر» اثر ایوانا چوبوک
منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۰/۱۰

«ایوانا چوبوک» مربی بازیگری اهل آمریکاست که مدیر یک مدرسه بازیگری در در لس‌آنجلس است. او همچنین مدرس کارگاه‌های بسیاری در زمینه بازیگری در سرتاسر جهان است.
از شاگردان و دانش‌آموخته‌های بنام او می‌توان به جسیکا آلبا، جیم کری، متیو پری، برد پیت، لیو تایر، و... اشاره کرد. 
او دستاورد همه‌ی تجربیات و دانسته‌های خود را در کتابی به نام «قدرت بازیگر» به نگارش درآورده است. این کتاب در سال 2004 برای نخستین بار منتشر شد و در مدت کوتاهی به 18 زبان زنده‌ی دنیا نیز ترجمه شد تا هنرمندان این عرصه در سرتاسر دنیا بتوانند از آموخته‌های او بهره ببرند.
او در این کتاب برنامه‌ای آموزشی‌ ارائه می‌دهد که در روند تدوین آنها، تئوری‌ها و نظریه‌های بزرگان عرصه سینما را مد نظر قرار داده است. او با ارائه این برنامه قصد دارد تا بازیگر را با احساسات درونی و دردهای خود آشنا کند و از مسیر این دردها، او را به موفقیتی نهایی و منحصربه‌فرد برساند. آن‌چه او در این مجموعه آموزش می‌دهد، تکنیک مورد نیاز بازیگری است که با عمل به این تکنیک، بازیگران به ایفای نقشی پویا و واقعی و باورپذیر دست می‌یابند.
اگر در عرصه سینما مشغول به یادگیری و یا فعالیت هستید، مطالعه این اثر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب مجموعه‌ای غنی از تمام آن چیزی است که یک هنرمند فعال در روند یادگیری به آن نیاز دارد.
گفتنی است این اثر به همت نشر قطره و با ترجمه «پوپک رحیمی» در اختیار هنرمندان قرار گرفته است.
برای تهیه این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

بریده‌ای از این اثر را باهم می‌خوانیم:
«بازیگری که با احساساتش کار می‌کند، تمایل دارد اجرایی درونی داشته باشد و با بازی‌های اضافه و نمایشی به خود یا تماشاگرانش انرژی نمی‌دهد و چیزی را القا نمی‌کند. در این صورت تماشای کسی که هیچ کاری نمی‌کند و یا هرکاری می‌کند تا بر دردش غلبه کند و به هدف صحنه یا هدف نهایی‌اش برسد، تماشاگر را وادار می‌کند که بر لبه‌ی صندلی‌اش بنشیند و با هیجان تلاش او را دنبال کند، چرا که با این شیوه حاصل کار بازیگر، اجرایی زنده و غیر قابل پیش‌بینی خواهد بود. با این روش نتیجه‌ی بازیها بی‌ریسک نخواهد بود، بنابراین این نوع اجراها مانند یک سفر غیرمنتظره برای بازیگر و تماشاگرش خواهد بود. برای یک بازیگر فقط صادق بودن کافی نیست. کار بازیگر این است که انتخاب‌هایی انجام دهد که نتایج هیجان‌انگیزی را رقم بزند...»

لینک خرید کتاب: قدرت بازیگر

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین