«غرور و تعصب» اثر جین آستین
«غرور و تعصب» اثر جین آستین
منتشر شده در ۱۴۰۰/۲/۲۹

«غرور و تعصب» اثر جین آستین از مجموعه عاشقانه‌های کلاسیک نشر افق و یکی ازتاثیرگذارترین کتاب‎ها در سراسر جهاناست که با گذشت بیش از ۲۰۰ سال از زمان انتشار، همواره مورد تجدید چاپ قرار گرفته است. «غرور و تعصب» از جمله کتاب‌های توصیه شده برای جوانان و نوجوانان است. این کتاب را کیوان عبیدی آشتیانی ترجمه کرده است. برای تهیه این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه کنید. 
این کتاب ماجرای پنج دختر خانواده‌ی بنت است مادرشان در زندگی هدفی جز شوهر دادن آن‌ها ندارد. ورود همسایه‌ای جدید و ثروتمند به منطقه، خانواده‌ی بنت را به تکاپو می‌اندازد. آشنایی الیزابت،‌ یکی از دخترها با اصیل‌زاده‌ای خوش‌قیافه به نام دارسی و کشمکش‌های میان این دو محور اصلی داستان است.
آستین «غرور و تعصب» را که طنزی ظریف و هوشمندانه دارد در ۲۱ سالگی نوشته است. این داستان نشان می‌دهد که خودبزرگ‌بینی، حقیر شمردن دیگران و چنین صفات ناپسندی چطور باعث رنجش خاطر دیگران از ما، کاهش روابط اجتماعی و در نهایت تنهایی و انزوای ما می‌شوند. جین آستین با خلق الیزابت به‌­عنوان قهرمان «غرور و تعصب»، سعی دارد موجودیت زن را با متمایز کردن از کلیشه‌­های جامعه آن روز، با قالبی انسانی تعریف کند. 

بخشی از متن کتاب را با هم می‌خوانیم: 
«تعداد آدم‌هایی که من واقعاً دوست‌شان داشته باشم زیاد نیست، تعداد کسانی که نظر خوبی درباره شان دارم از آن هم کمتر است. من هرچه بیشتر دنیا را می‌شناسم از آن ناراضی‌تر می‌شوم. هر روز که می‌گذرد بیشتر معتقد می‌شوم که آدم‌ها شخصیت ناپایداری دارند و نمی‌شود روی ظواهر لیاقت یا فهم و شعورشان حساب کرد.»

لینک خرید کتاب: غرور و تعصب

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین