صحیح‌خوانی متون کهن
صحیح‌خوانی متون کهن
منتشر شده در ۱۳۹۹/۴/۲۶

«محمدرضا طاهری» از شاعران غزل‌سرای معاصر است که به واسطه‌ی قلم گیرا و جذاب در سرایش غزل، در میان دوستداران این قالب شعری شناخته‌شده است. از جمله آثار مهم او می‌توان به مجموعه غزل‌های «لوطی‌کشی» و «سرفه‌های گرامافون» اشاره کرد.
او همچنین اقدامات بسیاری نیز در حیطه نقد و پژوهش ادبی داشته تا هرچه بهتر بتواند سهم خود را در زنده نگاه داشتن ادب پارسی ادا کند. 
«صحیح‌خوانی متون کهن» آنچنان که از نامش برمی‌آید، تلاشی‌ست برای تداوم حیات متون و نثرهای کهن زبان فارسی. این تداوم، در گرو فهم و ادراک صحیح خواننده‌ی این متون است. چه‌بسا این نقصان با پیشرفت رو به جلوی نسل‌ها، روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود؛ چرا که با افزایش میزان استفاده از تکنولوژی، کمتر کسی تلاشی برای فهم و ادراک متون و گنجینه های این‌چنینی می‌کند؛ و این اثر سعی قابل توجهی در رفع این نقصان داشته تا به کمک نسل جوانِ دورافتاده از ادبیات اصیل فارسی، غبار فراموشی را از این گنجینه‌های ارزشمند بزداید.
گفتنی است این اثر به همت نشر تخصصی شعر «فصل پنجم» به چاپ رسیده و از تازه‌های این نشر می‌باشد. برای دریافت و تجربه ی این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید. 

با هم بخشی از مقدمه این اثر را می‌خوانیم: 
«ما فارسی‌زبانان از نعمتی بزرگ برخورداریم که اغلب از شکر آن غافلیم. زبان مادری ما همان زبانی است که چندین و چندتن از بزرگان تاریخ اندیشه و ادب جهان به آن سخن گفته‌اند. ما این بخت را داریم که بی‌واسطه از چشمه‌ی زلال هنر و دانش و معرفت ایشان بنوشیم و خاطر خود را آکنده از آن همه خوبی و شیرینی کنیم. این بخت کوچکی نیست. در قرن بیست و یکم که سر و صدای طبل‌های پوچ تبلیغات و سرگرمی‌های مبتذل، اجازه شنیدن نجواهای ناب عالم را به اغلب انسان ها نمی‌دهد، ما می‌توانیم گاهی تلویزیون را خاموش و اینترنت را قطع کنیم و پای صحبت خوبان تاریخ بنشینیم؛ ملیت و حماسه را در شاهنامه فردوسی حس کنیم؛ عرفان را با مولوی تجربه کنیم، لحظه ها را با خیام خوش کنیم، عشق و زندگی را از سعدی بیاموزیم، قصه های عجیب و حکیمانه را از نظامی بشنویم و طعم آزادگی را در غزل حافظ بچشیم. آری این بخت بزرگی است...»

لینک خرید کتاب: صحیح‌خوانی متون کهن

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین