«شیاد» اثر جان گریشام
«شیاد» اثر جان گریشام
منتشر شده در ۱۴۰۰/۵/۸

«شیاد» مانند سایر آثار جان گریشام،‌ رمانی جنایی،‌ معمایی و حقوقی است. جان گریشام که استاد مسلم رمان‌های حقوقی است، «شیاد» را با نگاهی موشکافانه نوشته است تا نقدی باشد بر ضعف‌های حقوقی کشور آمریکا. این کتاب در هفته دوم پس از انتشارش به یکی از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز تبدیل شد. 
«شیاد» را مریم حاجی علیرضا ترجمه کرده است و به همت نشر افق چاپ و منتشر شده است. برای تهیه این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه کنید. 
شیاد ماجرای یک وکیل سیاهپوست به نام مالکوم است که به جرم پولشویی به ۱۰ سال زندان محکوم شده است. اما او تصمیم ندارد این اتهام را بپذیرد و در تلاش است که با حل پرونده قتل یک قاضی، خود را از این مجازات برهاند. در واقع تنها راه فرار او همین است و باید به هر قیمتی که شده این پرونده را حل و فصل کند. 
«شیاد» که از زبان همین وکیل نوشته شده است، ما را به دنیای پر رمز و راز اندیشه‌های او می‌برد. بخشی از این داستان نیز در زندان می‌گذرد، یعنی زمانی که مالکوم در حبس است. نگارش روان و شیوای نویسنده کمک می‌کند که شرایط یک زندانی محبوس در آمریکا را تجربه و درک کنیم. 
بخشی از این اثر را با هم می‌خوانیم: 

دوباره در دفتر رئیس هستم ظاهراً اتفاقی افتاده است. کت و شلوار تیره و پیراهن رسمی سفید به تن دارد. کراواتش رنگ پته جقه دارد، چکمه‌ی کابویی‌اش واکس خورده و براق است ظاهرش مثل همیشه مرتب اما خشک و عصاقورت داده است.
- نمی‌دونم بهشون چی گفتی ولی از داستانت خوششون اومده. بدم میاد یه حرف رو چندبار تکرار کنم. ولی دوباره گوشزد می‌کنم اگه این یه شوخی یا کلک باشه بدجوری تو دردسر می‌افتی.
- شوخی نیست قربان.فکر می‌کنم رئیس حرف‌هایم را گوش کرده و دقیقاً می‌داند به مأموران اف بی آی چه گفته‌ام.

لینک خرید کتاب: شیاد

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین