«شاید عروسی دریایی» اثر الی بنجامین
«شاید عروسی دریایی» اثر الی بنجامین
منتشر شده در ۱۴۰۰/۴/۲۷

«شاید عروس دریایی» که از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌ تایمز است، اثری تحسین‌برانگیز در ژانر رئال و مناسب نوجوانان است. این اثر را الی بنجامین نوشته و بارها نامزد دریافت جوایز معتبر جهانی شده است. «شاید عروس دریایی» را آرزو قلی‌زاده ترجمه و نشر پرتقال چاپ و منتشر کرده است. برای تهیه این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه کنید. 
«شاید عروس دریایی» داستان دوستی صمیمانه و گرم دو دختر به نام‌های سوزی و فرنی است که با حادثه‌ای دگرگون می‌شود. روزی که سوزی و فرنی به دلایلی با هم قهر بودند، فرنی با این که شناگر ماهری بود، هنگام شنا در دریا غرق شد... سوزی آشفته از شنیدن این خبر به دنبال علت اصلی مرگ فرنی می‌گردد. او نمی‎تواند باور کند که فرنی غرق شده باشد و برای اثبات ادعای خود و فهمیدن حقیقت حاضر است هر کاری انجام دهد. جستجوی سوزی کم کم به جستجو درباره معنای زندگی، مرگ و شگفتی‌های جهان هستی ختم می‌شود.
این اثر به شکل تحسین‌برانگیزی به موضوع دوستی، غم، امید و زندگی می‌پردازد و این پیام را برای نوجوانان دارد که همواره و در سخت‌ترین شرایط هم امیدی هست. 

بخشی از این اثر را با هم می‌خوانیم: 
هر وقت به آن دو روز فکر می‌کنم، به فاصله‌ی بین رفتن تو و خبردار شدن من، یاد ستاره‌ها می‌افتم. می‌دانستی چهار سال طول می‌کشد تا نور نزدیک‌ترین ستاره به ما برسد؟ یعنی وقتی آن را می‌بینیم، وقتی ستاره‌ای را می‌بینیم، درواقع داریم گذشته‌اش را نگاه می‌کنیم. تمام آن ستاره‌های چشمک‌زن، همه‌ی ستاره‌های آسمان، ممکن است قبلاً از بین رفته باشند، ممکن است در این لحظه، آسمان ستاره‌ای نداشته باشد؛ اما ما حتی نمی‌دانیم.
من گفتم: «اون می‌تونست شنا کنه، یادت نیست؟ خوب شنا می‌کرد.»
مادر جوابی نداد. برای همین دوباره تکرار کردم: «یادت نیست مامان؟»
مادر فقط چشم‌هایش را بست و صورتش را بین کف دست‌هایش پنهان کرد.
من باز تکرار کردم: «غیرممکنه». چرا او متوجه نمی‌شد که این اتفاق غیرممکن بود؟
وقتی مادر سرش را بالا آورد، بسیار آرام صحبت می‌کرد. انگار سعی می‌کرد تک‌تک کلماتش را به من بفهماند: «زو، حتی بهترین شناگرا هم ممکنه غرق بشن.»
«یعنی چی؟ چطور ممکنه...؟»

لینک خرید کتاب: شاید عروس دریایی

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین