سیزده دلیل برای این که...
سیزده دلیل برای این که...
منتشر شده در ۱۳۹۹/۹/۲

«جی اشر» رمان نویس اهل آمریکا است که مشهورترین اثر او، «سیزده دلیل برای اینکه» نام دارد. 
این اثر نخستین بار در سال 2007 در آمریکا به چاپ رسید و پس از ترجمه‌ی آن به زبان فارسی، یکی از رمان‌های پرطرفدار در ایران شد. 
داستان این کتاب روایت‌گر زندگی دختری به نام «هانا بیکر» است که در سنین نوجوانی و هنگامی که در یک دبیرستان درس می‌خواند، خودکشی می‌کند و روایت پس از خودکشی او آغاز می‌شود؛ چرا که چند روز پس از مرگ دلخراش او، سیزده نوار کاست که با صدای خود او ضبط شده، سیزده علت خودکشی او را برملا می‌کند و هریک از این دلایل، یکی از دوست‌ها و هم‌مدرسه‌ای او را به چالش می‌کشد. این اشخاص کسانی هستند که هریک از آن‌ها با اعمال خود، هانا بیکر را یک قدم به خودکشی نزدیک‌تر کرده‌اند. این دلایل پس از برملا شدن، اتفاقاتی را در میان این اشخاص و در مدرسه‌ی محل تحصیل آن‌ها رقم می‌زند...
هدف اصلی این داستان‌ها، به تصویر کشیدن اعمالی است که می‌تواند یکی از انسان‌های اطراف ما را از زندگی ناامید کند؛ هریک از ما در زندگی خود گاه مرتکب اعمالی می‌شویم که شاید برای لحظه‌ای لذت بردن یا تمسخر دیگران، تاثیر عمیق و تلخی بر او بگذاریم و زخمی عمیق بر زندگی او ایجاد کنیم. این داستان یکی از نمونه‌های این قبیل اتفاقات را در قالب یک رمان به ما نشان می‌دهد.
این اثر توسط «فرمهر امیردوست» ترجمه و به همت نشر «میلکان» به چاپ رسیده است.
این داستان همچنین در قالب یک سریال توسط «برایان یورکی» و توسط شبکه نتفلیکس ساخته شد و توانست یکی از بهترین رتبه‌ها را از حیث میزان بیننده و رضایت تماشاگر به خود اختصاص دهد.
برای تهیه این اثر زیبا می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

بریده‌ای از این داستان را تقدیم‌تان می‌کنیم:

«بسته‌ای مثل جعبه‌‌ی کفش کجکی جلوی در گذاشته شده بود. در خونه‌‌مون سوراخی داره که نامه‌ها رو توش می‌ندازن، ولی هر چیزی پهن‌تر از قالب صابون بیرون گذاشته می‌شه. یادداشتی هول‌هولکی رو کاغذ بسته، گیرنده رو کلی جنسن نوشته بود، برش داشتم و رفتم تو.
بسته رو بردم آشپزخونه و گذاشتم رو میز. کشوی خرت‌وپرت‌‌ها رو باز کردم و قیچی رو بیرون آوردم. بعد تیغه‌ی قیچی رو کشیدم رو بسته و درش رو باز کردم. از این پاکت‎های حباب‎دار بود و توش هفت‎تا نوار کاست بود.
رو هر نوار عددی به رنگ آبی تیره، احتمالاً با لاک، گوشه‌ی بالا سمت راست نوشته شده. هر طرف نوار یه شماره داره. یک و دو رو نوار اول، سه و چهار رو نوار دوم، پنج و شش رو بعدی و به همین ترتیب. شماره‎ی سیزده رو آخرین نواره و پشتش خالی.
کی جعبه‌ی کفش پر از نوار واسه آدم می‌فرسته؟ مگه هنوز هم نوار کاست گوش می‌کنن؟ گوش کنم»

لینک خرید کتاب: سیزده دلیل برای این که

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین