«به سوی فانوس دریایی» اثر ویرجینیا وولف
«به سوی فانوس دریایی» اثر ویرجینیا وولف
منتشر شده در ۱۳۹۹/۶/۱۶

«به‌سوی فانوس دریایی» داستانی زیبا و عمیق از نویسنده‌ی مشهور «ویرجینیا وولف» است که در سال 1927 برای نخستین بار منتشر شد. این اثر پس از نخستین انتشار، به زبان‌های مختلف در دنیا و همچنین در ایران ترجمه شد و به چاپ رسید.
داستان به‌سوی فانوس دریایی شامل سه بخش است که بخش اول آن «پنجره» نام دارد. شاید انتخاب نام این بخش استعاره از پنجره‌ای برای دیدن و شناخت اشخاص مختلف داستان باشد. داستان به طور کلی توسط راوی‌های مختلف روایت می‌شود و روایت‌کننده خانواده‌ای به نام «رمزی» است که به جزیره‌ای به نام «اسکای» سفر میکنند. حوادث این داستان در میانه سال‌های 1910 تا 1920 اتفاق می‌افتند.
بخش دوم داستان، موقعیت و شرایط این خانواده را در 10 سال بعد روایت می‌کند و در فصل سوم به زمانی می‌رسد که در غیاب مادر این خانواده، بقیه اعضا دوباره به این جزیره سفر کرده و در طی آن اتفاقات دیگری برای آنان رقم می‌خورد.
سبک داستان نویسی در این کتاب، «جریان سیال ذهن» است. از مشخصه‌های اصلی این سبک داستان نویسی، پرش‌های زمانی و گذر سریع زمان در ذهن قهرمانان داستان و روایت حوادث می‌باشد؛ چنانچه در این داستان نیز خواننده طبق ذهنیات قهرمانان اصلی داستان، با آنها در زمان به حرکت وادار می‌شود.
مطالعه این اثر را به دوست‌داران سبک داستان نویسی ویرجینیا وولف پیشنهاد می‌کنیم. بالطبع تجربه‌ی این اثر برای اهالی کتاب خالی از لطف نخواهد بود.
این اثر به همت نشر «نگاه» به چاپ رسیده و در ویترین آنلاین نبض هنر در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

بریده ای از این اثر ارزشمند را با هم می‌خوانیم:

«هیچ‌کس نمی‌تواند چیزی را به کسی بگوید. با این حال تلاش هنرمند و حتی حس شکستنش که از وقوف به گستردگی کار ناشی می‌شود، به بلندپروازی و در عین حال فروتنی در کار هنری یاری می‌بخشد. حال و هوای این رمان مثل یک تعطیلات خانوادگی در عین حال شاد و غمگین است و در قالب همان خانواده بیان میشود، ولی حس مصیبتی در آن جاری است که در قالب مبارزه هر فرد برای زنده ماندن، تأکید بر فردیت و اشتیاق برای عشق بی‌قید و شرط به تعادل میرسد.»

لینک خرید کتاب: به‌سوی فانوس دریایی

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین