رمان «چشم‌هایش» اثر بزرگ علوی
رمان «چشم‌هایش» اثر بزرگ علوی
منتشر شده در ۱۴۰۳/۷/۲۹

بزرگ علوی از محبوب‌ترین داستان‌نویسان معاصر ایران است و رمان «چشم‌هایش» نقطه قوت کار او محسوب می‌شود. این اثر ژانری پلیسی و جنایی دارد که در آن فردی در خلال یک داستان عاشقانه به دنبال کشف راز مرگ یک استاد نقاشی به نام ماکان است. 

ماکان از مبارزان سیاسی و از مخالفان رژیم پهلوی بود که زمانی که در تبعید به سر می‌برد، دار فانی را وداع گفت. ناظم یک مدرسه که از علاقمندان به آثار ماکان بود، تصمیم گرفت از علت مرگ او سر دربیاورد. او هیچ سرنخی نداشت به جز نگاه کردن به تابلوهایی که ماکان کشیده بود و تلاش برای درک معنای پشت آن‌ها. در جریان این مشاهدات، ناظم به تابلویی برمی‌خورد که از یک زن زیبا کشیده شده و با نام «چشم‌هایش» امضا شده است. ناظم حدس می‌زند که رمزگشای این ابهام را می‌تواند در شخصیت پشت این نقاشی پیدا کند. بنا بر این به دنبال مدل نقاشی می‌گردد و با او دیدار می‌کند و درمی‌یابد که حدسش درست بوده اما ناظم نمی‌دانست چه رازهای باورنکردنی دیگری در پس پرده وجود داشته است...

«بعضی چیزها را نمی‌شود گفت. بعضی چیزها را احساس می‌کنید. روح و پیِ شما را می‌تراشد. اما وقتی که می‌خواهید بیان کنید می‌بینید بیرنگ و جلاست. مانند تابلوئیست که شاگردی از روی کار استاد ساخته باشد. عینا همان تابلوست. اما آن روح، آن چیزی که دل شما را می‌فشارد، در آن نیست...»

«چشم‌هایش» را نشر نگاه چاپ و منتشر کرده است. برای تهیه این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه کنید. 

سفارش کتاب: چشم‌هایش

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین