رمان «من، شماره سه» اثر عطیه عطارزاده
رمان «من، شماره سه» اثر عطیه عطارزاده
منتشر شده در ۱۴۰۰/۲/۲۹

رمان «من، شماره سه» اثری از عطیه عطارزاده است که در سال ۹۹ منتشر شد. این کتاب را نشر چشمه چاپ کرده و از ویترین آنلاین نبض هنر قابل خریداری است. «من، شماره سه» مانند رمانقبلی این نویسنده، «راهنمای مردن با گیاهان دارویی» به ما فرصت تجربه‌ی دنیای درون انسانی متفاوت را می‌دهد. 
«من، شماره سه» شرح زندگی پسری ۱۹ ساله است که در یک آسایشگاه روانی زندگی می‌کند. او که از کودکی در همین آسایشگاه بوده، سواد ندارد و قدرت تکلم را نیز از دست داده است و اکنون تنها راهی که برای ارتباط برقرار کردن و ابراز کردن خود دارد، نقاشی کردن است. داستان از زاویه دید این پسر روایت می‌شود. او سعی می‌کند آرام و بی‌دردسر زندگی کند و با تمام نواقصی که دارد، مشکلاتی که در زندگی برایش رخ می‌دهد را حل کند. 
«من، شماره سه» حال و هوایی رمزآلود دارد. خوانندگان این کتاب قلم روان نویسنده، توانایی فوق‌العاده او در وصف حال یک بیمار روانی، سرگرم‌کننده بودن داستان و پیچیدگی‌هایی که در داستان رخ می‌دهد و باید با صبر و حوصله آن‌ها را دریافت را تحسین کرده‌اند. برخی نیز آن را تداعی‌کننده‌ی رمان «خشم و هیاهو» اثر ویلیام فاکنر می‌دانند. جملاتی از این کتاب را باهم می‌خوانیم:
«بگذار باد پریشان کند، خاکستری که از عصاره‌ی خون است. رنج هر روز برای همان روز کافی است. همه می‌میرند. هیچ کس آن جور که خودش خیال می‌کند زنده نیست. مردها درخت‌اند نمی‌میرند. فقط ادامه می‌دهند.»
عطیه عطارزاده با نخستین رمان خود، راهنمای مردن با گیاهان دارویی، توانست موفقیت های چشم گیری کسب کند: نظرات متعدد منتقدان و جایزه‌ی بهترین رمان سال جایزه‌ی «هفت اقلیم» و البته مخاطبان پرشمار. از کتاب جدید او نیز استقبال زیادی شده است. اگر به خواندن رمان ایرانی علاقه دارید این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم: 

لینک خرید کتاب: من، شماره سه

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین