رمان «اعلان قرعه ۴۹» اثر تامس پینچن
رمان «اعلان قرعه ۴۹» اثر تامس پینچن
منتشر شده در ۱۴۰۰/۲/۲۰

رمان «اعلان قرعه 49» رمانی اسرارآمیز از تامس پینچن است. این نویسنده آمریکایی با طی مسیری پر فراز و نشیب طی و پس از تجربه‌ی شکست‌های مکرر، در این اثر قدرت خود را به عنوان یک نویسنده به اثبات رسانده است. اولین ترجمه رمان «اعلان قرعه 49» در سال ۹۸ به چاپ رسید و در نمایشگاه کتاب همان سال، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها بود.
رمان «اعلان قرعه 49» را طهورا آیتی ترجمه کرده و نشر چشمه آن را چاپ و منتشر کرده است. برای تهیه این اثر میتوانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه کنید.
این رمان که در واقع تصویری از فرهنگ آمریکایی دهه 1960 است، ماجرای اودیپا ماس، زن کالیفرنیایی است که معشوقه‌ی سابق پیرس اینوراریتی است. پیرس اینوراریتی که حالا از دنیا رفته است، وصیت کرده بود که پس از مرگش دارایی‌هایش به معشوق سابق خود برسد. اودیپا در جریان عمل به وصیت پیرمرد، راهی کالیفرنیای جنوبی می‌شود، و در این مسیر ماجراها و اتفاقاتی عجیب برایش رقم می‌خورد. او با شخصیت‌های مختلفی روبرو می‌شود و چیزهای زیادی می‌آموزد.

برخی از خوانندگان این کتاب معتقدند که این زمان طنزی غنی همرا هبا درخششی آشوبناک دارد و به طرزی غیرمعمول شگفت‌انگیز است. بخشی از این اثر را با هم می‌خوانیم:
« یا شاید همه‌ی این‌ها توهم توست. یا نقشه‌ای که علیه تو کشیده‌اند، بسیار پرهزینه و پیچیده، شامل فقراتی از جمله جعل تمبر و کتاب‌های قدیمی، تحت نظر گرفتن بی‌وقفه‌ی تحرکاتت، کاشتن شیپورهای پستی در جای‌جای سن‌فرنسیسکو، رشوه دادن به کتاب‌دارها، اجیر کردن هنرپیشه‌های حرفه‌ای و فقط پیرس اینوراریتی می‌داند دیگر چه. منابع مالی هم همه از دارایی پیرس تامین شده، طوری که خیلی سری باشد یا برای ذهن غیرحقوقی تو خیلی پیچیده، با این که وصی هستی، آن‌قدر هزارتووار که باید ورای شوخی صرف بودن معنایی داشته باشد. یا این که دارای توهم چنین نقشه‌ای را در سر می‌پرورانی که در این صورت دیوانه‌ای، ادیپا، روانی ‌شده‌ای.»

لینک خرید کتاب: اعلان قرعه 49

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین